Organizatorem jednego z takich turniejów jest firma PROCAM. Główną nagrodą dla zwycięskiej drużyny jest wyjazd na mecz Reprezentacji Polska – Kazachstan, który odbędzie się 4 września na Stadionie Narodowym w Warszawie. W Ciechocinku 18 maja 2017 r. ruszyła I edycja turnieju PROCAM Cup 2017. W rozgrywkach bierze udział 30 drużyn z małych miejscowości z różnych stron Polski.
Turniej PROCAM Cup 2017 składa się z dwóch etapów. Etap regionalny to 5 turniejów z udziałem 6 zespołów każdy. Rozgrywki etapu regionalnego będą miały miejsce w pięciu miastach, w województwach kujawsko-pomorskim, dolnośląskim, wielkopolskim, lubelskim oraz podlaskim. Mistrzowie poszczególnych etapów regionalnych oraz najlepszy zespół z drugiego miejsca wezmą udział w turnieju finałowym, który rozegrany zostanie 18 czerwca 2017 r. na stadionie we Wronkach (na stadionie należącym niegdyś do zespołu z ekstraklasy Amica Wronki). Każda z drużyn biorących udział w finałach wyposażona zostanie w sprzęt sportowy ufundowany przez firmę PROCAM. Ponadto wszyscy uczestnicy turnieju otrzymają nagrody za udział w rywalizacji. Partner turnieju - firma BASF - ufundował nagrody w postaci biletów do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie wraz z udziałem w lekcji chemii. Dostaną je klasy ze szkół biorących udział w turnieju, które wykonają najciekawsze prace na temat: „Praca rolnika – najcenniejsza praca na Ziemi”.
W ramach Ogólnopolskiego Turnieju Piłkarskiego dla dzieci „PROCAM Cup 2017” miały już miejsce pierwsze mecze. W Ciechocinku bezkonkurencyjny okazał się zespół UKS Jedynka Aleksandrów Kujawski, który jako pierwszy wywalczył awans do wielkiego finału we Wronkach.
- Wyniki spotkań nie są najważniejsze - powiedział Tomasz Kajzer, kierownik działu marketingu firmy PROCAM Polska. - Liczy się przede wszystkim dobra zabawa, jak również kreowanie zasad fair-play wśród najmłodszych. Poprzez organizację turnieju chcemy dotrzeć do drużyn piłkarskich z obszarów wiejskich, które często nie mają możliwości brać udziału w wielkich imprezach sportowych – dodał przedstawiciel sponsora głównego turnieju.
– Cieszymy się, że w turniejach udział biorą nie tylko chłopcy, ale również dziewczynki. To pokazuje jak wielką popularnością cieszy się piłka nożna, także w mniejszych miejscowościach w naszym kraju – stwierdził Zbigniew Łukomski, regionalny kierownik sprzedaży firmy BASF Polska, partner wydarzenia.
tcz