Biorąc po uwagę poprzednie lata realizacji programu z jego oferty edukacyjnej skorzystało w sumie 263 tys. dzieci z prawie 2,5 tys. szkół. W gronie dzieci poznających walory mleka znalazł się więc co ósmy uczeń w wieku od 8 do 13 lat z klas II–VI szkoły podstawowej oraz I klasy gimnazjum.
Jak podkreślają inicjatorzy programu, rezultaty akcji „Mam kota na punkcie mleka” są bardzo obiecujące. Adresaci kampanii nie tylko wiedzą więcej na temat dobrych walorów mleka i jego przetworów oraz ich roli w diecie, ale też chętniej wybierają nabiał spośród oferty wielu innych alternatywnych produktów. W uczniowskim jadłospisie najczęściej goszczą płatki z mlekiem, kakao oraz jogurty. Sięga po nie czworo
z pięciorga uczniów. Z kolei niemal połowa dzieci deklaruje, że codziennie pije mleko.
Do wszystkich szkół, które zgłosiły chęć uczestnictwa w programie mają trafić bezpłatne pakiety materiałów edukacyjnych, zawierające broszury dla uczniów, ich rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Ponadto na dzieci czekają dwie gry edukacyjne: „Mleczna Farma i „Mleczna Kraina”. Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie internetowej: www.mamkotanapunkciemleka.pl.
mj
źródło: PIM
StoryEditor
Co ósmy uczeń ma kota na punkcie mleka
Około 800 szkół wyraziło zainteresowanie programem „Mam kota na punkcie mleka”. Tym samym w tym roku w akcji weźmie udział blisko 88 tys. uczniów.