W pierwszym kwartale br. zakończył się intensywny, dwuletni okres modernizacji procesów produkcyjnych. Zmiany są wynikiem nowej strategii Danone, która zakłada specjalizację wszystkich europejskich fabryk. Dzięki temu obecnie powstaje tutaj 269 rodzajów jogurtów i serków z polskiego mleka, dostarczanego przez 146 dostawców, które trafiają do ponad 20 krajów.
Rozszerzenie oferty wymagało instalacji nowych linii produkcyjnych , modernizacji starych i konieczności zwiększenia zatrudnienia o 26% (220 nowych miejsc pracy).
„Jesteśmy dumni, że opracowywane w Bieruniu produkty, oparte na mleku od polskich rolników, podbijają świat” – powiedział Harry Klompe, Dyrektor Generalny Danone Sp. z o.o. Po modernizacji fabryka w Bieruniu specjalizuje się w jogurtach pitnych o pojemności powyżej 100 g, produktach jedzonych łyżeczką (m.in. serkach Danio). Co ważne, Bieruń stał się po zmianach jedynym miejscem w Europie, gdzie powstają serki i jogurty pakowane w nowoczesne, wygodne saszetki z zamknięciem, które są coraz chętniej wybierane przez konsumentów.