StoryEditor

GDT: Polskie produkty trafiły do sprzedaży

Na 200 aukcji Global Dairy Trade zadebiutowały polskie produkty mleczarskie dzięki Polish Dairy. Chociaż rzadko się zdarza, by produkty debiutującej firmy zostały sprzedane na pierwszej aukcji, to polskie towary były wyjątkiem. Niestety, indeks cenowy cały czas spada.
24.11.2017., 11:11h
Aukcja jubileuszowa – dwusetna – która odbyła się 21 listopada, była dniem debiutu Polish Dairy na platformie Fonterry. Wśród sprzedanych towarów były i te z polski.

Niestety, po raz kolejny obserwujemy spadki w indeksie cenowym. Już na poprzedniej sesji z 7 listopada wynosił on 1 003 pkt, tym razem spadł o kolejne 3,4% do 969 punktów. To najniższa wartość indeksu cenowego od kwietnia tego roku.


Ceny produktów


Na aukcji spadły ceny prawie wszystkich oferowanych produktów:
  • kazeina podpuszczkowa - spadek o 12,6%;
  • odtłuszczone mleko w proszku - spadek 6,5%;
  • masło - spadek o 5,9%;
  • ser cheddar - spadek o 5,2%;
  • pełne mleko w proszku - spadek o 2,7%.

Nie pojawiły się oferty sprzedaży na maślankę w proszku. Laktoza została sprzedana w cenach wystawionych przez sprzedających, a indeks cenowy dla bezwodnego tłuszczu mlecznego pozostał na takim samym poziomie jak na poprzedniej aukcji.

W czasie sesji sprzedano 35 042 ton produktów. Brało w niej udział 160 kupujących. Kolejna aukcja na platformie Fonterry odbędzie się 5 grudnia.

al na podst. GDT
Aneta Lewandowska
Autor Artykułu:Aneta Lewandowska Redaktorka portalu topagrar.com, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli zwierząt
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 03:45