Piknikowych specjałów, podczas kolejnej odsłony kampanii promującej spożycie mleka i jego przetworów, próbowali wraz z rodzinami Renata Dancewicz, Iza Kuna, Agata Passent, Kamila Szczawińska, Olga Borys, Joanna Dark, Karina Kunkiewicz, Wojciech Majchrzak, Anna Ibisz, Marysia Góralczyk, Alicja Borkowska i Robert Leszczyński. Główną atrakcją spotkania, które odbyło się w sobotę, 31 maja w ogrodzie warszawskiej restauracji Steff Cafe, było wspólne przygotowywanie serowego fondue. W czasie pokazu można było się dowiedzieć, skąd wziął się pomysł na to danie, które rodzaje sera najlepiej sprawdzą się w przepisie na fondue oraz jakie dodatki warto zaserwować, by tradycyjny piknik zmienić w ciekawą kulinarną ucztę.
Z kolei Kot Mleczysław, maskotka kampanii, cały czas czuwał nad atrakcjami dla dzieci. Próbowały one swoich sił w grach i zabawach mlecznych, np. pisząc opowiadania i tworząc ilustracje do mlecznej książki, wyszywając obrazki z postacią Kota czy projektując stroje na plenerowy pokaz mody.
Zabawa była kolejną odsłoną idei kampanii "Mam kota na punkcie mleka", której celem jest edukowanie dzieci w wieku szkolnym ( od 8 do 13 lat ) w zakresie wartości odżywczych mleka i jego przetworów. Do tej pory do akcji przystąpiło ok. 175 tys. dzieci z 1,7 tys. placówek w całym kraju. Program finansowany jest ze środków UE, Rządu RP oraz Funduszu Promocji Mleka, a jej inicjatorami są Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
opr. mj
StoryEditor
Gwiazdy namawiały do picia mleka
Znane z ekranu osobistości wsparły program „Mam kota na punkcie mleka”. Był piknik, fondue i pokaz mody…