Rok 2016 przejdzie do historii mleczarstwa. Pierwsza jego połowa jako bardzo trudny czas dla producentów i przetwórców mleka, zaś druga to czas nagłych wzrostów cen mleka i jego przetworów. Dla Spomleku miniony rok zakończył się bardzo dobrym wynikiem finansowym z przychodami na poziomie 496 mln zł. O 8% w stosunku do roku poprzedniego wzrosła ilość skupowanego mleka.
Nowości serowe gratką dla smakoszy
Opakowania sera żółtego ze struną, pozwalające zachować świeżość produktu, prozdrowotny Ser Mleczny - bez barwników i konserwantów czy Salami Serenda w innowacyjnym opakowaniu cztery plastry – w sam raz na raz dla zabieganych klientów – to tylko niektóre z innowacji Spomleku w 2016 roku.
Proekologiczna firma
Z myślą o środowisku mleczarnia zmodernizowała w Radzyniu Podlaskim układ odpylania dla kotłowni zakładowej i zautomatyzowała proces spalania i odzyskiwania ciepła ze spalin. Dzięki temu zakład zużywa mniej energii, a środowisko też zyskuje.
Nagrody i wyróżnienia
Wysiłki zostały nagrodzone – Salami marki Serenada otrzymało godło Doceń Polskie Top Produkt, sery z Radzynia Podlaskiego zyskały prestiżową nagrodę konsumentów – miano Serowego Króla podczas Ogólnopolskiego Święta Sera – Festiwalu Serów i Twarogów Polskiego Mleczarstwa w Olsztynie. Ser Szafir otrzymał złoty medal podczas Kulinarnego Konkursu Sera Good Cheese 2016.
I plany
Założeniem Zarządu SM Spomlek jest kontynuowanie aktualnej strategii rozwoju firmy. Na ten rok planowana jest finalizacja budowy nowej, zautomatyzowanej linii serowarskiej w oddziale Chojnice, konsekwentne budowanie siły i wartości marek poprzez działania marketingowe i wizerunkowe oraz poszerzanie portfolio produktowego w kluczowych kategoriach serów żółtych.
oprac. na podst. inf. prasowej Spomlek