Mlekovita to najcenniejsza marka w sektorze spożywczym - wynika z najnowszego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 roku, które opublikowała Rzeczpospolita.
W tegorocznej edycji rankingu polskich marek Mlekovita została wyceniona na 1 369,8 mln zł, to o 5% więcej niż przed rokiem, kiedy zajęła 7 pozycję (wówczas jej wartość oszacowano na 1 300,4 mln zł) i sześć razy więcej (o 1,14 mld zł) niż w 2004 roku, gdy zadebiutowała w rankingu. Ten rezultat czyni ją najcenniejsza polską marką sektora spożywczego. Na pierwszym miejscu znalazł się - wyceniony na 3 939,1 mln zł - Orlen, a tuż za nim odpowiednio: PKO Bank Polski (wartość marki: 3 699,6 mln zł) i Biedronka (wartość marki: 2 996,7 mln zł).
Spółdzielnię Mleczarską Mlekovita tworzy 13 zakładów produkcyjnych i 23 centra dystrybucyjne. Jej dzienny przerób mleka to ok. 4 mln litrów, z których wytwarzany jest asortyment ponad 400 różnych produktów.
mj