Pod względem wartości marka Mlekovita jest wyceniana na 1,57 mld złotych, czyli aż o 15% więcej niż przed rokiem i blisko siedem razy więcej – czyli aż o 1,34 mld zł więcej – niż w 2004 r., kiedy zadebiutowała w rankingu. Ponadto Mlekovita w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 jest nie tylko pierwszą marką mleczarską w zestawieniu, ale również pierwszym przedstawicielem sektorów spożywczego i produkcyjnego. Wart podkreślenia jest również fakt, iż w sektorze spożywczym jedynie nieco ponad 40% marek zanotowało wzrost wartości (w tym niemal połowa znacznie poniżej 10%), w branży mleczarskiej zaś – tylko 6 z 15 uwzględnionych. Piętnastoprocentowy wzrost wartości marki Mlekovita jest tym większym sukcesem, iż spośród marek mleczarskich jest on nie tylko najwyższy, ale i najbardziej znaczący: średni wzrost wartości pięciu pozostałych marek, które zwiększyły swoja wartość, ujętych w Rankingu w kategorii „Mleko i przetwory mleczne”, wyniósł ok. 4%.
Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku, na którym towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich.
Źródło: materiały prasowe
mwal