Poprawa wizerunku przetworów mlecznych pochodzących z UE, podkreślająca ich wysoką jakość i gwarancję bezpieczeństwa oraz walory odżywcze – to główne założenia nowej 3- letniej kampanii „Trade Milk” promującej polskie mleko i jego przetwory (mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające) w Chinach i Rosji. Zakłada ona m.in. udział w imprezach targowych, organizację wydarzeń okołotargowych, emisję reklam w prasie oraz misje gospodarcze. Będą one kierowane do dystrybutorów, przedstawicieli sieci handlowych i hurtowników a także przedstawiciele mediów.
Kampania będzie realizowana z inicjatywy Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Jej łączna wartość wynosi 1 949 058 euro netto. Pieniądze w 50% (974 529 euro) pochodzą ze środków UE, a w 30% (584 717,4 euro) z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkładu własnego (389 811,6 euro) ze środków Funduszu Promocji Mleka.
opr. mj