Zgodnie z nowymi przepisami w obrębie członków Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka zasiada 5 kandydatów reprezentujących producentów mleka oraz do 3 kandydatów z kręgu przetwórców. Wcześniej siły w tym zakresie były podzielone po równo, a więc zarówno producenci, jak i przetwórcy mieli po 4 swoich przedstawicieli.
Na 5 letnią kadencję wśród podmiotów skupujących i przetwórców została powołana Agnieszka Maliszewska i Stanisław Wieczorek (po raz kolejny) oraz Jan Zwoliński. Producentów mleka będę reprezentować Tomasz Cieślik, Aleksander Tadych i Andrzej Marat oraz po raz kolejny Krzysztof Pogorzelski, a także wybrany z ramienia PFHBiPM Krzysztof Banach. Ten ostatni został ponownie wybrany na przewodniczącego. Swoje stanowisko jako reprezentant Izb Rolniczych ponownie będzie piastował także Mirosław Borowski.
Zgodnie z informacją ARR na początku stycznia br. 2017 r. na koncie obsługującym Fundusz znajdowało się 2,26 mln zł. Wśród ważniejszych punktów w jego aktualny plan finansowy należy wymienić kampanię Mamy kota na punkcie mleka (1 mln zł), targi i wystawy związane z rozwojem polskiego eksportu (500 tys. zł), Krajową Wystawę Zwierząt Hodowlanych (480 tys.) czy Targi Mleczarskie Mleko-Expo (430 tys.)
mj
Fot. Sierszeńska