StoryEditor

OSM Łowicz - jakie plany na przyszłość?

Jedna z trzech największych i najstarszych mleczarni w Polsce. Jakie zmiany szykują się w OSM Łowicz?
26.06.2018., 09:06h
19 mln zł w 2017 roku przeznaczono na inwestycje, wzrost sprzedaży, rozwój na nowych rynkach zbytu, marketing, reklamę i promocję jednej z trzech największych mleczarni w Polsce. 
W Warszawie na ul. Mysiej odbyła się konferencja Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Łowicz, podczas której omówiono nową strategię, dotychczasowe osiągnięcia i plany rozwoju marki Łowickie



2017 rok dla OSM Łowicz był rokiem rekordowym, przerobiono wówczas 573 mln litrów mleka. Natomiast rok 2018 jest rokiem zmian dla OSM Łowicz - w zarządzie, modernizacji technologii w zakładzie oraz logo marki Łowickie.
- Konieczne jest odmłodnienie marki, stąd zmiana w wyglądzie Łowickiego - mówił Wojciech Jezierski, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu. 
Firma podejmie próbę zmiany stosunku sprzedaży produktów, z nisko rentownej sprzedaży w dyskontach pod szyldem marek własnych, na sprzedaż produktów głównej marki Łowieckie (55% produktów marek własnych, 45% produktów Łowickie). 
Sprzedaż produktów, mimo trudnej sytuacji na rynku w ubiegłym roku, ale także w samej mleczarni, wzrosła znacząco (mleko 36%, serwatka w proszku 30%, sery dojrzewające 20%, śmietanka UHT 6%).

Na przełomie roku 17/18 OSM Łowicz wraz z Tetra Pak sfinalizowało nową linię technologiczną do nalewania mleka UHT, dzięki czemu od marca br. jest produkowane mleko w nowych opakowaniach - również mają nową szatę graficzną. Niebawem na półkach sklepowych w podobnych opakowaniach pojawią się śmietany. 

- Porządkujemy portfolio OSM Łowicz, zlikwidowaliśmy 220 produktów marek, które bardzo słabo rotowały, a dodatkowo kanibalizowały się wzajemnie - tłumaczył Wojciech Jezierski.

Eksport rośnie

Od 2018 roku OSM Łowicz stawia na rozwój eksportu. Produkty trafiają na 50 rynków zagranicznych, ale na tym nie koniec. 

- Poziom eksportu wynosi 21 %. Nasze produkty są w Afryce, Azji, Ameryce Północnej i Południowej. Jako pierwsi dostawcy z Polski wysyłaliśmy kontenery do Peru i Wenezueli - wymieniał Jezierski.

Łowickie bywa na światowych targach (Chiny, Arabia Saudyjska), zdobywa złote medale. OSM Łowicz zainwestowała niemałe środki w reklamę i promocję - niedługo zobaczymy spoty reklamowe w Internecie i lokowanie produktu w najpopularniejszych programach kulinarnych.

Zmiany, zmiany

Kończy się współpraca z OSM Konin i OSM Kalisz, część asortymentu została przeniesiona. OSM Kalisz odchodzi do Mlekovity. Zarząd nie jest tym zaniepokojony, ponieważ zależy im na wzroście sprzedaży głównego asortymentu pod marką Łowickie - poprzez jednolitą jakość i nowoczesne podejście. Stała redukcja marek własnych wynosi 6,67%. 
- Musimy budować nowy wizerunek, nie tylko zmianą opakowania, ale także zmniejszać ilość produktów SKU - mówił Jezierski. 
Natomiast Joanna Kołodyńska opowiedziała o tym jak OSM Łowicz zamierza zmienić trend, który przylgnął do mleczarni, że Łowickie kupują tylko panie po 55 roku życia. Zamierzają uderzyć tam gdzie jest więcej młodych - poprzez Internet i popularne programy telewizyjne. 

Według Zarządu OSM Łowicz perspektywy na najbliższy rok rysują się w kolorowych barwach, podobnie jak "pasiak" na Łowickim. Rosną ceny skupu produktów - masła, odtłuszczonego mleka w proszku i serów. 
- Jeżeli ten trend się utrzyma, może nasi dostawcy będą mogli liczyć na podwyżki cen mleka. Jak na razie mamy około 6 tysięcy członków, ale ich liczba z roku na rok maleje, a udziały musimy wypłacać, czasami są to ogromne, milionowe kwoty wypłacane w ratach. Mimo to, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży. Walczymy o rynki zbytu, jesteśmy na plusie - mówił Jezierski. 


Kadra OSM Łowicz także wymagała zmian personalnych. Prezesem Zarządu OSM Łowicz jest Karolina Strzelecka, Wiceprezesem zarządu  ds. handlu i marketingu jest Wojciech Jezierski, natomiast wiceprezesem ds. produkcji Lech Dębowski. 

dkol

Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 14:10