W szkołach, gdzie prowadzona była akcja niemal 900 uczniów zapytano także o preferencje dotyczące wyboru danych produktów mlecznych. Okazało się, że o 3,7% więcej dzieci w stosunku do ubiegłego roku sięga po mleko i jego przetwory. W pierwszej trójce ulubionych produktów znalazły się jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je zarówno dzieci w wieku 7-9 lat, jak również i starsze w wieku (8-14 lat). Te pierwsze częściej sięgają dodatkowo po kakao (wzrost o 3,9%) i serki homogenizowane (wzrost o 3,7%).
Do programu „Mam kota na punkcie mleka" w 2013 r. przystąpiło prawie 700 szkół i 70 tys. uczniów. Zgodnie z zapowiedzią zaproszenie do jego realizacji ma otrzymać w kolejnym roku funkcjonowania 1 tys. placówek i łącznie ok. 100 tys. dzieci. Organizatorami kampanii są Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców i Producentów Mleka. mj
StoryEditor
Pierwszy rok kampanii „Mam kota na punkcie mleka”
Pierwszy rok kampanii „Mam kota na punkcie mleka" dobiega do końca. Czas na pierwsze podsumowania. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum 95% dzieci w wieku 7-9 lat (objętych działaniami w ramach projektu) uważa, że picie mleka jest „cool", zaś niemal trzy czwarte uczniów poniżej 14 roku życia zna postać różowego Kota, bohatera kampanii.