StoryEditor

Polska wołowina na japońskim stole?

Polska wołowina na japońskim stole to kampania finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. Przedstawiciele z Polski są na misji gospodarczej!
13.02.2019., 10:02h

Niedawno, bo niecałe dwa tygodnie temu weszło w życie porozumienie handlowe pomiędzy Unią Europejską i Japonią, poinformował o tym Jerzy Plewa, dyrektor DG AGRI, podczas Centralnych Targów Rolniczych 2019 w Nadarzynie. Zarówno KE, jak i same kraje członkowskie widzą otwartą furtkę dla rozwoju handlu, z której warto szybko skorzystać. 

Tę właśnie szansę postanowił wykorzystać sektor wołowiny, którego przedstawiciele pojechali do Japonii na misję gospodarczą!

Wiesław Różański z UPEMI i Jerzy Wierzbicki z PZPBM pojechali między innymi na targi spożywcze Supemarket Trade Show 2019.

Misja gospodarcza będzie polegała przede wszystkim na przeprowadzeniu rozmów biznesowych z importerami i dystrybutorami mięsa wołowego. Delegacja UPEMI spotkała się także z Japan Meat Traders Association, by wymienić się informacjami na temat rynku wołowiny w Polsce i Japonii, ale także poznać wymagania dotyczące jakości mięsa wołowego kupowanego przez Japończyków.


Porozumienie handlowe pomiędzy Japonią i UE było uzgadniane od wielu miesięcy, a jego zasady są bardzo korzystne dla krajów członkowskich, ponieważ na mocy traktatu mają zniknąć 15-30 proc. cła dla różnych produktów spożywczych (dla regionalnych specjałów wysokiej jakości, np. serów,  win, ale także mięsa). Według KE unijny eksport przetworzonych artykułów spożywczych, na przykład mięsa i nabiału może wzrosnąć według szacunków nawet o 10 mld euro.

oprac. dkol na podst. Facebook 
fot. Facebook

Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
02. listopad 2024 20:29