Global Dairy Trade jest platformą aukcyjną Fonterry, na której oferowane są produkty nabiałowe z całego świata. Dwa razy w miesiącu odbywają się eventy, w których udział bierze ponad 500 kupujących z ponad 80 krajów. Wyniki ostatniej aukcji można sprawdzić tutaj.
Dostęp do międzynarodowego rynku
Po raz pierwszy polskie produkty zagoszczą na GDT w Nowej Zelandii 21 listopada 2017 roku. Odbędzie się to za pośrednictwem Polish Dairy. Jest to pierwszy polski integrator hurtowego obrotu nabiałem. W ten sposób, mimo rozdrobnienia produkcji, polskie mleczarnie uzyskają dostęp do międzynarodowego rynku. Wystarczy podpisana umowa z Polish Dairy, które zapewnia, że dostęp do rynku jest łatwy i atrakcyjny pod względem kosztów.
Od listopada, w pierwszym okresie do oferty trafią cztery wystandaryzowane produkty:
- odtłuszczone mleko w proszku;
- pełne mleko w proszku;
- masło;
- laktoza.
W planach jest dołączenie innych produktów w kolejnym etapie.
Potencjał należy wykorzystać
– Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku polski sektor mleczarski rozwija się w szybkim tempie – twierdzi Mirosław Szczepański, prezes zarządu Polish Dairy – W Polsce panują doskonałe warunki do produkcji mleka, cieszymy się dobrą infrastrukturą oraz potencjałem terenów paszowych. Większość polskich mleczarni przeszła w ostatnich latach głębokie procesy modernizacyjne. Przedsiębiorstwa te obecnie należą do najnowocześniejszych w Europie i na świecie. Polskie produkty są konkurencyjne jakościowo na rynkach międzynarodowych dzięki restrykcyjnym regulacjom odnośnie warunków pozyskiwania mleka, jego przetwarzania, przechowywania i transportu. GDT oferuje polskim mleczarniom łatwiejszy dostęp do szerokiego popytu międzynarodowego, stwarza możliwość większej widoczności i efektywniejszej konkurencji na światowych rynkach. Nasze wejście na GDT jest ważnym krokiem dla Polish Dairy, dla naszych partnerów biznesowych i rolników – mówi Szczepański.
Z decyzji Polaków, by włączyć się w funkcjonowanie nowozelandzkiej platformy, cieszą się także przedstawiciele Global Dairy Trade.
– Decyzja Polish Dairy o zaoferowaniu na naszej platformie szerokiej gamy produktów z Polski potwierdza rolę GDT Events jako wiodącego mechanizmu wyznaczania ceny nabiału w obrocie międzynarodowym – mówi Eric Hansen, prezes Global Dairy Trade – Europa Centralna była i jest coraz ważniejszym światowym regionem mleczarskim. Pojawienie się Polish Dairy oferującego produkty z Polski jest dowodem na rosnącą siłę narodowego sektora polskiej gospodarki jakim jest produkcja nabiału.
Oferta
Polish Dairy oferuje polskim mleczarniom pomoc w czasie transakcji i opiekę konsultantów, a przede wszystkim bezpośredni dostęp do najważniejszych światowych platform, czyli między innymi:
- Global Dairy Trade w Nowej Zelandii;
- Dairy Auction Online w Holandii;
- Alibaba.com w Chinach
Więcej informacji o ofercie i produktach na oficjalnej stronie internetowe Polish Dairy.
al na podst. Polish Dairy