StoryEditor

Ruszają mleczne kampanie z Funduszu Promocji Mleka!

Polska Izba Mleka organizuje program Mleczne Skarby i Dzieciaki Mleczaki. Co to za kampanie? Sprawdź!
15.03.2018., 11:03h
Z początkiem marca rozpoczęły się kolejne z cyklu kapanie promujące polskie produkty zarówno w kraju i za granicą m.in w Chinach. Na krajowym rynku z kolei również nie zabraknie kampanii promocyjnych, w tym przypadku PIM uderza do najmłodszych obywateli, którzy są ogromną grupą odbiorców przetworów mlecznych. 

Mleczne skarby 

Na początku marca br. ruszyła kampania Mleczne Skarby, która jest kontynuacją programu Trade Milk. Przez lata 2014 - 2017 był finansowany ze środków unijnych, promował europejskie produkty mleczarskie na rynkach zewnętrznych. 

Polska Izba Mleka wraz z PFHBiPM postanowiła kontynuować działania promocyjne i informacyjne, przede wszystkim na rynku chińskim. Chiny są, według PIM najbardziej perspektywicznym rynkiem zbytu polskich produktów mleczarskich (importują najwięcej nabiału z Polski poza krajami UE, głównie serwatkę).
W ubiegłym roku import w Chinach wyniósł :

  • masło i tłuszcze (92 tys. ton),
  • OMP  (247 tys. ton),
  • PMP (470 tys. ton).


- W ramach kampanii przygotowujemy duże stoisko polskiego mleczarstwa na targach SIAL Szanghaj 2018, w czasie których zorganizujemy pokazy kulinarne i szereg innych aktywności, by zaprezentować polskie produkty mleczne. Jest to bardzo ważne, ponieważ po dobrych wynikach poprzedniej kampanii Trade Milk oraz po dużym wzroście eksportu do Chin w 2018 roku widzimy gwałtowne obniżenie zainteresowania w Chinach europejskimi produktami mleczarskimi, co nas bardzo martwi. Mam nadzieję, że uda nam się ten trend odwrócić - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka. 
Koszt kampanii to 550 tys. zł brutto, w całości realizowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleka.

Dzieciaki Mleczaki

W Polsce od 2012 roku w przedszkolach i najmłodszych klasach szkoły podstawowej prowadzony jest program "Dzieciaki Mleczaki", który ma za zadanie pokazać dzieciom walory zdrowotne mleka, głównie poprzez zabawę, aktywność fizyczną oraz intelektualną. Kampania promuje dobre nawyki żywieniowe wśród maluchów i zachęca do spożywania nabiału.

W tym roku, Polska Izba Mleka zapowiedziała, że Krzysztof Jurgiel Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Anna Zalewska Minister Edukacji Narodowej obejmą patronatem honorowym projekt „Dzieciaki Mleczaki”.
Kampania jest realizowana przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

dkol/ na podst trademilk.eu, dzieciakimleczaki.pl
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 05:25