– Dużą szansą dla branży mleczarskiej są nowe trendy handlowe i poszukiwanie przez konsumentów wysokiej jakości produktów m. in. bez GMO czy ekologicznych, dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających np. wegetarian, sportowców, czy po prostu osób otwartych na nowe smaki i poszukujących specjalnych funkcji produktów np. wspomaganie odporności czy witalności. Jest to perspektywiczna kategoria produktów – stwierdza Agnieszka Szpaderska dyrektor WorldFood Poland.
Ceny nabiału w ostatnich latach wzrosły o 5,9%, a mimo tego nie spadł na nie popyt.
Według ekspertów World Food Poland na polskim stole średnio 5 razy w tygodniu goszczą serki białe i twarogi, serki śmietanowe do rozsmarowania na pieczywie, oraz serki wiejskie.
Rośnie rynek produktów bez laktozy
Jednym z trendów żywieniowych jest spożywanie produktów mlecznych pozbawionych laktozy, a rynek tych produktów cały czas rośnie. World Food Poland szacuje, że w niedalekiej przyszłości udział produktów bezlaktozowych może sięgnąć nawet 10% całego rynku mleczarskiego.
– Rynek kefirów wart jest ponad 2 mld 286 mln złotych i w przeciągu roku wzrósł wartościowo i ilościowo o 6,5%. Największą popularnością wśród konsumentów cieszy się jogurt naturalny, któremu przypada 88,1% rynku w ujęciu wartościowym. Rynek jogurtów pitnych wart jest ponad 551 milionów złotych, a wielkość sprzedaży to przeszło 72 miliony kilogramów – wymieniają eksperci World Food Poland.
oprac. dkol na podst. worldfood.pl