StoryEditor

Sieć handlowa pomaga producentom serów regionalnych

We Francji sieć sklepów Intermarche postanowiła wspomóc producentów serów regionalnych, gdyż sprzedaż tych produktów w trakcie epidemii spadła o 60%! Sieciówka rozpoczęła kampanię promocyjną serów, aby zwiększyć ich sprzedaż. 
28.05.2020., 10:05h
Producenci serów z regionu Owernia-Rodan-Alpy mają poważne problemy. Region ten obfituje w małe przetwórstwo. Sprzedaż serów o chronionej nazwie pochodzenia, lub chronionej geograficznie spadła średnio o 60%, co doprowadziło do powstania znacznych nadwyżek (2000 ton serów).

Większość serów była sprzedawana bezpośrednio z gospodarstw, podczas targów i na lokalnych targowiskach. W związku z zakazem, który trwał ładnych parę tygodni sprzedaż znacząco się obniżyła. Jeżeli sery nie znajdą rynku zbytu, będą musiały być zutylizowane, ze względu na kończący się termin przydatności do spożycia. 

CNAOL (National Council of Appellations of Origin Dairy) uruchomiła z kolei akcję  Wspierajmy nasze sery, nasz region i naszych producentów ” (#Fromagissons).
Intermarché zdecydowało się na tygodniową kampanię promocyjną w regionie Cantal serów z mleka surowego, które mają być sprzedane w cenie minimalnej. Operacja ta umożliwiła wsparcie prawie 110 producentów Fourme d‘Ambert i prawie 20 producentów z Cantal.

Kampania medialna zorganizowana przez markę przyczynia się do podnoszenia świadomości wśród Francuzów, a także okazania solida...
Pozostało 17% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
29. październik 2024 21:25