Wzrost sprzedaży o 3%, większa w stosunku do ubiegłego roku o ok. 15 tysięcy t produkcja mięs i wędlin, 5,7 mln przejechanych kilometrów, ponad 3,5 tysiąca nowych klientów, 11 nowych sklepów i 250 dodatkowych miejsc pracy – to najważniejsze dane w bilansie Grupy Sokołów S.A., która w komunikacie prasowym podsumowała wyniki za 2016 rok.
Wśród produktowych nowości firma wymienia m.in. roladę mięsną dedykowaną tym, którzy nie chcą tracić czasu na przygotowanie dania oraz wołowe i wieprzowe wyroby SlowCooked, przygotowane w oparciu o przepisy restauracyjne. Ciekawostkę stanowiły też nietypowe elementy mięsne, które nieczęsto goszczą na stołach konsumentów w Polsce, np. policzki wołowe i goleń wołową. Nie zabrakło też szerokiej gamy burgerów z polskiej wołowiny, propozycji grillowych dla całej rodziny, nowych produktów wędzonych oraz konserw Premium, bez dodatku konserwantów. Z kolei z myślą o osobach z nietolerancją glutenu lub celiakią, firma wprowadziła na rynek bezglutenowe snacki, Kiełbasę polską, czy Gold Salami delikatesowe, a jednocześnie zapowiada sukcesywne powiększanie tego rodzaju oferty.
W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej chcą wiedzieć co kupują – oprócz wspomnianych nowych sklepów z tradycyjnymi ladami – Sokołów przygotował też ofertę dla szefów kuchni, restauratorów i rynku HoReCa. Wszystko to za sprawą niemal 120 mln złotych, które firma przeznaczył na zdobywanie nowych rynków i wdrażanie nowych technologii.
Kluczowe znaczenie dla rozwoju marki miły także prowadzone z dużym rozmachem kampanie reklamowe. Przykładem jest „Projekt Plaża”, w ramach którego w wakacyjnych miesiącach Strefa Sokołowa gościła w ośmiu nadmorskich miejscowościach. Co weekend odwiedzało ją ok. 25–37 tys. osób, które mogły m.in. korzystać z kulinarnej wiedzy i doświadczenia szefa kuchni Sokołów Dominika Moskalenko.
Z kolei w ramach flagowego projektu edukacyjnego realizowanego w Akademii Smaku Sokołów – „Smaki dobrego życia”, firma gościła wielu blogerów kulinarnych i dziennikarzy, którzy mogli poznać wszystkie walory mięs oraz poznać nowe sposoby na ich przygotowanie.
Sokołów w dalszym ciągu rozwijał też program „Razem w Przyszłość”. W ramach niego rolnicy mogli uczestniczyć w spotkaniach szkoleniowych, a firma poparła inicjatywę wprowadzenia Kompartmentu, który gwarantowałby prowadzenie normalnej produkcji i obrotu w ramach zamkniętych kręgów, gospodarstwom profesjonalnie zajmującym się produkcją trzody przy zachowaniu procedur bezpieczeństwa produkcji i bioasekuracji.
Z koli w ramach programu „Na ścieżce zdrowia” Grupa Sokołów S.A. umożliwiła pracownikom z powiatu sokołowskiego skorzystanie z bezpłatnego badania tomografii komputerowej płuc, mammografii i cytologii w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych.
opr. mj
Fot. Sokołów