– Chiny to bardzo perspektywiczny rynek, jedyny jaki został do zagospodarowania ponieważ jest jeszcze niedojrzały. Jeśli się postaramy, możemy mieć na nim cząstkę Polski – podkreślał Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita podczas jednego z cyklu spotkań dotyczących potencjalnych rynków zbytu polskich produktów spożywczych na targach Polagra Food.
Jak zaznaczał Sapiński, dotychczas SM Mlekovita handlowała w Chinach jedynie półproduktami, m.in. mlekiem w proszku czy serwatką, ale w ciągu ostatnich dwóch lat udało się powiększyć zakres eksportowanego asortymentu również o mleko UHT. Początkowo eksport odbywał się poprzez pośredników, dziś towar trafia bezpośrednio do kilku odbiorców, z którymi udało się podpisać stałe kontrakty.
– Spełniamy wszystkie normy jakości i mamy potencjał by dostarczać na rynek chiński więcej produktów, ponieważ dysponujemy odpowiednią skalą produkcji. Dlatego aktualnie przymierzamy się do utworzenia własnego przedstawicielstwa i stworzenia właśnie sieci dystrybucyjnej – zaznaczał Sapiński.
Tegorocznej edycji targów Polagra Food towarzyszy szereg innych imprez, które podzielono na 6 branż, a więc: Tetropak, Logipak, Polagra-Tech, Epla (Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy) oraz – cieszące się ogromną popularnością Targi Smaki Regionów. Wszyscy zainteresowani mogą się spotkać łącznie z ok. 1200 wystawcami. Wśród zaprezentowanych przez nich produktów nieco ponad 70 nagrodzono Złotymi Medalami (najważniejszymi laurami podczas imprezy). Wśród nagrodzonych nie zabrakło przedstawicieli branży mleczarskiej.
Złoty Medal powędrował m.in. do SM Mlekovity za ser Cheddar oraz dwa produkty bez laktozy (ser Gouda i Sokół), SM Jana za grupę serków, OSM Łowicz za jogurt i masło bez laktozy, ZPM „Mlecz” za jogurt typu greckiego, SM Mlekpol za mleko zsiadłe i OSM w Czarnkowie za wielkopolski ser smażony z kminkiem.
mj
Fot. Jajor