Przez cały styczeń ogólnopolskie organizacje związane sektorem mleka mogą zgłaszać do resortu rolnictwa swoich kandydatów na członków komisji zarządzającej Funduszem Promocji Mleka. Zgodnie z najnowszymi przepisami, które ogłoszono pod koniec ubiegłego roku ma w niej zasiadać 5 kandydatów reprezentujących producentów mleka oraz do 3 kandydatów reprezentujących przetwórców. Dotychczas siły w tym zakresie były podzielone po równo, a więc zarówno producenci, jak i przetwórcy mieli w komisji zarządzającej pieniędzmi po 4 przedstawicieli. Ma to zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, umożliwić przedstawicielom środowiska, z którego wpłaty na fundusz promocji pochodzą, większy wpływ na sposób wydatkowania środków tego funduszu.
Do wydania jest każdego roku dość dużo pieniędzy. Zgodnie ze stanem na 30 listopada 2016 roku w Funduszu Promocji Mleka zgromadzono 3,37 mln zł, ale należy zauważyć że wpływy (dokonane łącznie przez 432 podmioty z sektora mleka) od początku stycznia do wspomnianego końca listopada 2016 r. sięgnęły łącznie 8,68 mln zł.
Najwięcej pieniędzy pochłonęły m.in. takie działania jak: kampania „Mam kota na punkcie mleka (1 mln zł), Targi i wystawy (500 tys. zł), Targi Mleczarskie Mleko Expo (430 tys. zł), Międzynarodowe Targi Ferma Bydła w Łodzi (350 tys. zł) czy Piknik Mleczny (300 tys. zł).
mj/MRiRW/ARR
Fot. Sierszeńska