Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do Mlekovity o usunięcie wszystkich materiałów reklamowych z hasłem sugerującym ochronę przed koronawirusem oraz poinformowała na swojej stronie o możliwym stosowaniu nieuczciwej praktyki rynkowej. Zgodnie z komunikatem umieszczonym na Tweeterze, Mlekovita wykorzystując hasło reklamowe „Chroń się przed koronawirusem z Mlekovitą” mogła stosować nieuczciwe praktyki rynkowe. Zdaniem UOKiK, nie ma bowiem dowodów, które świadczyłyby o tym, że produkt (napój mleczny) ogranicza ryzyko zakażenia się COVID-19.
– Przekaz reklamowy, który wykorzystuje lęk konsumentów przed koronawirusem, przedstawiając jakiś produkt jako panaceum na to zagrożenie, jest wysoce nieetyczny – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Jak dodaje, takie działanie przedsiębiorcy może godzić w dobre obyczaje, a także wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości produktu i w efekcie zniekształcać ich decyzje zakupowe.
Informacje o prozdrowotnym działaniu produkowanego przez Mlekovitę napoju serwatkowego można znaleźć m.in. w wydawanym przez Grupę kwartalniku: „Dobry Gospodarz”. Na jego łamach można przeczytać o prewencyjnym działaniu wobec zagrożenia ze strony COVID-19 poprzez dbanie o dietę, w tym dostarczenie do organizmu szybko przyswajalnego białka oraz modyfikację bakterii w jelitach poprzez „dodanie” probiotyków. Te ostatnie dostępne są w fermentowanych napojach mlecznych. Zgodnie z publikacją, doustna suplementacja bakterii probiotycznych rodzaju Lactobacillus jest zalecana w celu utrzymania prawidłowej mikrobioty jelit i wytworzenia w jego świetle naturalnej odporności na kolonizację florą patogenną.
opr. mj/UOKiK
StoryEditor
UOKiK: nieetyczny przekaz reklamowy
„Chroń się przed koronawirusem z Mlekovitą” – takie hasło reklamowe budzi wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.