
– Przekaz reklamowy, który wykorzystuje lęk konsumentów przed koronawirusem, przedstawiając jakiś produkt jako panaceum na to zagrożenie, jest wysoce nieetyczny – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Jak dodaje, takie działanie przedsiębiorcy może godzić w dobre obyczaje, a także wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości produktu i w efekcie zniekształcać ich decyzje zakupowe.
Informacje o prozdrowotnym działaniu produkowanego przez Mlekovitę napoju serwatkowego można znaleźć m.in. w wydawanym przez Grupę kwartalniku: „Dobry Gospodarz”. Na jego łamach można przeczytać o prewencyjnym działaniu wobec zagrożenia ze strony COVID-19 poprzez dbanie o dietę, w tym dostarczenie do organizmu szybko przyswajalnego białka oraz modyfikację bakterii w jelitach poprzez „dodanie” probiotyków. Te ostatnie dostępne są w fermentowanych napojach mlecznych. Zgodnie z publikacją, doustna suplementacja bakterii probiotycznych rodzaju Lactobacillus jest zalecana w celu utrzymania prawidłowej mikrobioty jelit i wytworzenia w jego świetle naturalnej odporności na kolonizację florą patogenną.
opr. mj/UOKiK