StoryEditor

W co inwestują największe mleczarnie w Europie?

Europejskie mleczarnie inwestują miliony euro w dystrybucję, promocję za granicą, zwiększenie portfolio, linie technologiczne i dostosowanie potrzeb konsumentów. Kto wydaje najwięcej? 
24.01.2019., 09:01h
USDEC, Rada Eksportu Produktów Mleczarskich w Stanach Zjednoczonych przygotowała raport, w którym uwzględniono najważniejsze działania wpływające na rozwój największych mleczarni na świecie tylko w pierwszej połowie 2018 r. 

Arla Foods 

Największy koncern w Skandynawii przeznaczył 527 mln euro na inwestycje. 
Połowa środków planowano wykorzystać na projekty poza Europą (min. na Bliskim
Wschodzie, w Afryce Płn., Chinach i Azji Pd-Wsch.). Tymczasem Arla Foods przejęła Yeo Valley Dairies w Wielkiej Brytanii, dzięki czemu rozbudowano listę produktów organicznych. Szwedzko-duńska spółdzielnia zawarła długoterminową umowę z firmą Starbucks, dzięki której Arla będzie produkowała  sprzedawała napoje kawowe na bazie mleka, dostępnych w sklepach, gotowych do spożycia. Ponadto zaangażowała się w start-up Mimica Touch, dzięki którym wiadomo, że produktowi kończy się okres przydatności do spożycia (wyboiste etykiety). 

FrieslandCampina

Holenderska spółdzielnia mleczarska postanowiła zainwestować 100 mln euro, żeby zwiększyć sprzedaż produktów mleczarskich do Chin (preparatów dla niemowląt i dzieci, produktów dla gastronomii, wprowadzenia nowych np. serów)
FieslandCampina wraz z Veris Investments wykupiły mały pakiet udziałów w etiopskiej mleczarni Holland Dairy.

Glanbia Ingredients

Irlandzka firma skupująca 1/3 od rodzimy dostawców z kolei koordynuje projekt KE AgriChemWhey w Irlandii. Plan zakłada budowę zintegrowanej biorafinerii
o wartości 37 mln euro, która przetworzy rocznie 25 tys. t
permeatu serwatki i odlaktozowanego permeatu serwatki na
kwas L-mlekowy, kwas polilaktyczny, minerały do żywienia
ludzi i nawozy pochodzenia biologicznego.

Dairy Crest

Brytyjczycy przeznaczyli 85 mln funtów na rozbudowę zdolności produkcyjnych serów i serwatki w zakładzie w Kornwalii. Pozwoli to, w ciągu 5 lat zwiększyć
moce produkcyjne sera z 54 tys. t do 77 tys. t rocznie, przy
proporcjonalnym wzroście ilości serwatki.

Nestlé

Szwajcarskie przedsiębiorstwo postanowiło wprowadzić w Chinach pod nazwą Illuma Atwo produkt w formule A2 beta-kazeina - białko dla niemowląt. Oznacza to
zwiększenie konkurencji w rozwijającym się sektorze mleczarskim A2 pomiędzy Nestlé, a takimi firmami jak nowozelandzka spółka a2 Milk Co. i australijska firma Freedom
Foods, które już posiadają produkty na rynku.

oprac. dkol na podst. bgzbnpparibas.pl
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
05. listopad 2024 05:17