Zgodnie z planem, ZM Wierzejki ma zamiar otworzyć przynajmniej tuzin nowych sklepów. Jak powiedział Adam Zdanowski, współwłaściciel firmy – mają one być zlokalizowane również poza obszarem Londynu. – Jesteśmy przekonani, że do naszych konsumentów zaliczają się nie tylko Polacy – podkreśla przedstawiciel firmy.
Decyzja o otwarciu własnej sieci detalicznej w Wielkiej Brytanii ma przyczynić się do stopniowego wzrostu eksportu ZM Wierzejki na obce rynki. To duży krok, ponieważ założony w 1991 r. zakład do tej pory skupiał swoją działalność w Polsce, na terenie województw lubelskiego, podlaskiego, mazowieckiego i łódzkiego. W ofercie firmy można znaleźć nie tylko bogatą gamę wędlin i produktów garmażeryjnych ale także mięso drobiowe (z kurcząt i indyków), cielęce, wieprzowe i wołowe oraz ich podroby.
Łącznie w 2014 roku – działające na lokalnych rynkach polskie firmy mięsne – wyeksportowały do Wielkiej Brytanii towary o wartości 2,4 mld zł.
opr. mj/The Cattle Site