Firma Danone wprowadza nowy model zarządzania. Jej polski oddział świeżych produktów mlecznych stał się częścią nowej struktury europejskiej. Poza Polską skupia ona kraje bałtyckie, kraje Europy Wschodniej i kraje nordyckie – łącznie aż 13 państw, w których zatrudnionych jest 2000 pracowników. Ma to być kolejny krok w realizacji długofalowej strategii Danone, której przyświeca troska o zdrowie konsumentów poprzez oferowane produkty oraz edukację żywieniową.
Firma stawia na ścisłą współpracę pomiędzy poszczególnymi krajami swojej nowej struktury. Szczególnie dotyczy to wprowadzania innowacji produktowych, czy prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych, co pozwoli na wzmocnienie synergii między rynkami. Zmiana niesie za sobą też nowe możliwości rozwoju zawodowego dla pracowników polskiego oddziału firmy.
Dyrektorem Generalnym odpowiedzialnym za nową strukturę został Paolo Tafuri. Przewodzi on nowemu, międzynarodowemu zespołowi zarządzającemu, w którym funkcję dyrektora rynku – Polska i Kraje Bałtyckie oraz Prezesa Zarządu Danone obejmuje Marek Wojtyna.
– Polska jest ważnym rynkiem, który postrzegam jako bardzo perspektywiczny. Produkty mleczne stanowią ważną część zdrowej diety. Niestety, w tej części Europy wciąż konsumujemy ich mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Dlatego obok wprowadzania innowacji, w Danone stawiamy na edukację żywieniową, co silnie wpisuje się w naszą misję, mówiącą o niesieniu zdrowia przez żywność – mówi Marek Wojtyna.
opr. mj/Danone