Prawie 3 mln zł przeznaczy Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego na promowanie wieprzowiny w 2018 roku. Zgodnie z planem finansowym powstałym w grudniu 2017 r., największe wsparcie z Funduszu otrzyma Polska Akademia Certyfikowanego Mięsa QAFP – blisko 950 tys. zł, program „Smakuj polską wieprzowinę i wołowinę” realizowany przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP – 791 tys. zł oraz „Jakość z polskim certyfikatem” autorstwa UPEMI – ponad 618 tys. zł.
W sumie w bieżącym roku przewidziano realizację 8 programów promocyjnych ze wsparciem Funduszu, z czego aż 4 mają być prowadzone przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, 2 przez UPEMI, jeden przez Krajową Radę Izb Rolniczych i jeden przez Stowarzyszenie Polska Ekologia. Promocja w tym roku ma być nastawiona na rozpropagowanie wysokojakościowej wieprzowiny zarówno na rynku krajowym oraz za granicą np. na tragach w Paryżu i Norymberdze.
Środki finansowe na rzecz funduszu pobierane są od przedsiębiorców prowadzących działalność z zakresu uboju świń oraz od przedsiębiorców będących płatnikami podatku od towarów i usług, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium RP żywych świń.
O środki z funduszu mogą ubiegać się ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów rolnych lub przetwórców produktów rolno-spożywczych mających miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium RP, którzy produkują lub dokonują obrotu świniami, mięsem wieprzowym lub jego przetworami.
pj-t
StoryEditor
Fundusz Promocji rozdysponował kasę. Sprawdź, kto dostanie wsparcie!
Jesteś producentem tuczników? Płacisz składki na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego? Sprawdź na co idą Twoje pieniądze.