StoryEditor

Fundusze promocji tylko na mięso z krajowych świń?

Producenci trzody chlewnej chcą, aby fundusze promocji finansowały tylko działania dotyczące mięsa wieprzowego pochodzącego od krajowych świń. Tymczasem ministerstwo rolnictwa zastanawia się nad wydłużeniem o 5 lat okresu przejściowego, który zezwala na promowanie także produktów pochodzących od zaimportowanych prosiąt i warchlaków.
04.07.2018., 09:07h
Producenci żywca wieprzowego w kraju obciążeni są składką na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, którego środki przeznaczane są na promowanie mięsa wieprzowego pochodzącego od świń. Także tych nieurodzonych na terytorium Polski. Ale w grudniu 2016 r. dochodzi do nowelizacji ustawy o funduszach promocji. Jej celem było ograniczenie importu prosiąt i rozwinięcie ich produkcji w kraju. Zdecydowano, że środki funduszy promocji mogą być przeznaczane na finansowanie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolno-spożywczych, których produkcja podstawowa odbywa się na terytorium Polski, a w przypadku produktów przetworzonych, do produkcji którego użyto nie więcej niż 25 % składników pochodzących z poza terytorium kraju.

Jednocześnie rząd wpisał w ustawę 2 letni okres przejściowy. Dlaczego? Z uwagi na specyfikę branży wieprzowej, w której duży odsetek ubitych świń stanowią zaimportowane prosięta i warchlaki. Dlatego do 31 grudnia 2018 r. środki finansowe funduszy promocji produktów rolno-spożywczych mogą być przeznaczone na finansowanie programów promocyjnych lub informacyjnych, dotyczących mięsa wieprzowego, które zost...
Pozostało 60% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. listopad 2024 15:42