Poprzez gigantyczną kampanię plakatową hiszpańska organizacja branżowa Interporc chce zwrócić uwagę mieszkańców miast na osiągnięcia krajowego sektora wieprzowiny. Płótno o powierzchni 254 m2 z hasłem "Bądź dumny z naszych hodowców, którzy każdego dnia zajmują miejsce na Twoim stole" zostało zawieszone na budynku na słynnym placu "Puerta del sol" w Madrycie.
Zwrócenie uwagi na pracę hodowców świń
- Celem akcji jest zwrócenie uwagi na pracę gospodarstw, które dbają o zdrowie naszej planety, troszczą się o zwierzęta, stosując najwyższe na świecie standardy dobrostanu zwierząt i dostarczają obywatelom mięso i produkty wieprzowe najwyższej jakości - wyjaśnił prezes Interporc Manuel Garcia. - Konsumenci coraz częściej wymagają wysokiej jakości żywności i zrównoważonej produkcji, a hiszpański przemysł wieprzowy spełnia oba te wymagania. Fakt, że mimo to jest on krytykowany przez społeczeństwo, wynika z braku wiedzy ludności na temat tej produkcji - dodał.
W ostatnich miesiącach w Hiszpanii głośno krytykowano rozwój mega chlewni. W dyskusję zaangażował się hiszpański minister spraw konsumenckich Alberto Garzón. W wywiadzie dla brytyjskiego dziennika "The Guardian" przedstawiciel lewicowej partii Podemos oświadczył na przełomie roku, że Hiszpania eksportuje mięso niskiej jakości, pochodzące od zwierząt "torturowanych" w wielkich zakładach. Interporc i inne organizacje branżowe oskarżyły wówczas Garzóna o nieodpowiedzialne zachowanie. Minister próbował stworzyć sztuczną konfrontację z sektorem, który odgrywa pierwszorzędną rolę społeczną i gospodarczą w Hiszpanii.
Oprac. na podstawie AgE
Fot. www.topagrar.com