Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego został powołany w 2009 r. Od tego czasu wszyscy producenci świń obowiązkowo „zrzucają” się do wspólnej kasy, z której pieniądze mają służyć promowaniu wieprzowiny. Od 6 lat rolnicy zasilili budżet Funduszu łączną kwotą ponad 53,3 mln zł. Do końca listopada 2014 r. Fundusz wydał 47 mln zł. Największy, 70-proc. udział w wydatkach miały działania, których celem była promocja spożycia wieprzowiny i jej przetworów. Ponad 11% z puli wydano na projekty informujące o jakości mięsa, a niewiele ponad 5% na sfinansowanie krajowych i regionalnych wystaw zwierząt hodowlanych. Pozostałe pieniądze przeznaczono na szkolenia oraz badania naukowe.
Więcej o działaniu Funduszu oraz wydatkowaniu rolniczych pieniędzy na promocję wieprzowiny przeczytacie w styczniowym numerze top świnie od strony 12. pj