StoryEditor

Na co pieniądze z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego?

Prawie 3,5 mln zł otrzyma UPEMI, a ponad 3,2 mln zł trafi do Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy na realizację zadań związanych z promocją wieprzowiny.
22.10.2018., 16:10h

Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, na którego konto wpływają pieniądze ze sprzedaży każdej świni w Polsce zaprezentował nowy plan wydatkowania środków.  Największymi wygranymi tego rozdania są UPEMI – prawie 3,5 mln zł na realizację 4 zadań oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy – 3,2 mln zł na realizację 24 zadań. 

Nieco ponad 1,6 mln zł trafi do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przetwórców i Producentów Ekologicznych "Polska Ekologia". Podobną kwotę dostanie również Związek Polskie Mięso. 

W sumie Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego w tym roku na realizację 78 zadań związanych z promocją mięsa wieprzowego przeznaczy 14,2 mln zł.

Przypomnijmy, że w  Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wieprzowego zasiadają: jako przedstawiciele rolników prowadzących chów lub hodowlę świń – Tadeusz Boruta, Paweł Krajmas, Janusz Walczak, Mariusz Gołębiowski oraz Ewa Szydłowska; jako reprezentanci przetwórców – Jacek Marcinkowski, Wiesław Różański i Roman Miler; jako przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych – Andrzej Frąckowiak.

O szczegółach tegorocznego rozdania oraz przeznaczenia środków z FPMWp piszemy w listopadowym wydaniu "top agrar Polska". Zapraszamy do lektury.  

Anna Kurek
Autor Artykułu:Anna Kurek

redaktor „top agrar Polska”, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli trzody chlewnej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. grudzień 2024 17:53