Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, na którego konto wpływają pieniądze ze sprzedaży każdej świni w Polsce zaprezentował nowy plan wydatkowania środków. Największymi wygranymi tego rozdania są UPEMI – prawie 3,5 mln zł na realizację 4 zadań oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy – 3,2 mln zł na realizację 24 zadań.
Nieco ponad 1,6 mln zł trafi do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przetwórców i Producentów Ekologicznych "Polska Ekologia". Podobną kwotę dostanie również Związek Polskie Mięso.
W sumie Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego w tym roku na realizację 78 zadań związanych z promocją mięsa wieprzowego przeznaczy 14,2 mln zł.
Przypomnijmy, że w Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wieprzowego zasiadają: jako przedstawiciele rolników prowadzących chów lub hodowlę świń – Tadeusz Boruta, Paweł Krajmas, Janusz Walczak, Mariusz Gołębiowski oraz Ewa Szydłowska; jako reprezentanci przetwórców – Jacek Marcinkowski, Wiesław Różański i Roman Miler; jako przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych – Andrzej Frąckowiak.
O szczegółach tegorocznego rozdania oraz przeznaczenia środków z FPMWp piszemy w listopadowym wydaniu "top agrar Polska". Zapraszamy do lektury.
StoryEditor
Na co pieniądze z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego?
Prawie 3,5 mln zł otrzyma UPEMI, a ponad 3,2 mln zł trafi do Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy na realizację zadań związanych z promocją wieprzowiny.