
Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl potwierdzeniem dynamicznego rozwoju firmy Sokołów S.A. jest wzrost przychodów o 16,5 proc. (rok do roku) oraz wzrost zysku operacyjnego o 19,4 proc. (rok do roku). Bogusław Miszczuk wskazał, że kluczowe znaczenie da wyników firmy miała realizacja założonej strategii w połączeniu z elastycznym reagowaniem na zmiany zachodzące na rynku. Mijający rok był pełen wyzwań dla branży mięsnej.
- Jednym z największych była z pewnością niestabilna sytuacja na rynku surowca wieprzowego oraz dynamiczny wzrost jego cen Nastąpił też wzrost kosztów produkcji, co z kolei wpłynęło na obniżenie jej rentowności. W Polsce nadal rozprzestrzenia się wirus ASF, co skutkuje ograniczeniami w zakresie eksportu polskiej wieprzowiny oraz dodatkowymi kosztami na liniach produkcyjnych – wskazał Bogusław Miszczuk, prezes Sokołów S.A. Mimo tego firma jest w dobrej kondycji finansowej i realizuje planowane inwestycje, których celem jest dalsza specjalizacja wszystkich zakładów.
Sokołów S.A. zakończył przejęcie i połączenie ze Spółką Gzella, która stała się oddziałem produkcyjnym Sokołów S.A. w Osiu.
W tym roku firma Sokołów wprowadziła do sprzedaży 60 nowych produktów. Poszerzanie asortymentu, jak również modyfikacja składu produktów to odpowiedź firmy na zmieniające się oczekiwania klientów.
- W mijającym roku – podobnie jak w latach ubiegłych – aktywnie wychodziliśmy naprzeciw nowym trendom konsumenckim. Postęp technologiczny daje nam możliwości, by tworzyć coraz lepsze produkty. W tym roku usunęliśmy konserwanty oraz substancje dodatkowe ze składów produktów z linii Sokoliki. Nieustannie rozwijamy segment convenience, w tym przekąski i dania gotowe – zaznaczył Bogusław Miszczuk.
Oprac. dkol na podst. wiadomoscihandlowe.pl
Fot. wiadomoscihandlowe.pl