W tym roku w związku z wieloma zawirowaniami na rynkach rolnych, a także wyborami zakupowymi przy sklepowych półkach prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Tomasz Parzybut wystosował list do konsumentów. Apeluje w nim o stawianie na lokalne, polskie wyroby oznakowane biało-czerwonym logo.
"Drodzy Konsumenci,
Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi czas, który spędzamy w gronie najbliższych, dzieląc się radością oraz podtrzymując staropolskie zwyczaje. Jest to również znakomita okazja, aby przypomnieć o sięganiu po tradycyjne polskie produkty mięsne, które nie tylko nadadzą wielkanocnym daniom wyjątkowego smaku, ale również wesprą polskich producentów i gospodarkę naszego kraju.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że w ciągu ostatnich dwóch lat aż 5 tysięcy lokalnych sklepów – w tym mięsnych - zaprzestało swojej działalności, przegrywając konkurencję cenową z sieciami handlowymi. Na półkach i w ladach większości sklepów wielkopowierzchniowych brakuje regionalnych produktów, wytwarzanych przez lokalnych producentów. Z najnowszych badań rynku wynika, że aż 70 procent konsumentów świąteczne wyroby mięsne kupuje w dyskontach.
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej, jako największy ponadcechowy głos branży mięsnej, od 102 lat wspiera polski rynek i dba o jego dobre imię i rozwój. Dlatego serdecznie zachęcamy Państwa do kultywowania tradycji, ale także patriotyzmu konsumenckiego – i wybierania polskich produktów, które wytworzono w małych, lokalnych masarniach i zakładach mięsnych.
Zachęcamy Państwa do wyszukiwania w sklepach polskich, lokalnych produktów nadal dostępnych na naszym rynku. Zwracajmy uwagę na biało-czerwone logo na produktach, świadczące o ich rodzimym pochodzeniu.
Niech tegoroczne Wielkanocne śniadanie będzie wyjątkowe nie tylko dla naszych podniebień, ale także dla polskich producentów, których wyroby na wielkanocny stół wybierzemy.
Dziękujemy za wsparcie naszej gospodarki oraz za dbałość o nasze lokalne społeczności. Niech te święta będą czasem radości, jednoczenia się i świadomych wyborów.
Nasze niezmienne hasło to: Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja."
prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Tomasz Parzybut