Polskie Mięso wraz z kilkoma organizacjami z sektora wieprzowego podpisało porozumienie w sprawie opracowania nowej strategii dla polskiej wieprzowiny. Kto jest inicjatorem tego pomysłu?
Witold Choiński: Potrzebę przygotowania strategii dla sektora wieprzowego widzieliśmy od dawna, a decyzję o rozpoczęciu działań w tym kierunku przyspieszyło doświadczenie zdobyte podczas tworzenia strategii dla sektora wołowiny. Doświadczenie, które zdobyliśmy przez rok pracy nad tym projektem pokazało, w jakim kierunku, jakimi metodami powinna być budowana strategia dla wieprzowiny. Czemu ma służyć ta strategia?W.Ch.: Strtegia ma przede wszystkim służyć odbudowie pogłowia trzody chlewnej w Polsce i poprawie opłacalności produkcji. Ma przynieść odpowiedzi – jakimi metodami i z użyciem jakich środków odbudować naszą pozycję w Europie i na świecie jako producenta trzody chlewnej. Ma pokazać, że jest miejsce w krajowej produkcji dla gospodarstw towarowych i tych małych. O tym, jak dużo jest do zrobienia na rynku wieprzowiny świadczą liczby o sprowadzanych warchlakach oraz stanie pogłowia. Jakie organizacje weszły do projektu?
W.Ch.: ....
Zapraszamy do lektury całego wywiadu z prezesem Witoldem Choińskim w najnowszym, lipcowym wydaniu "top agrar Polska". aku
Zapraszamy do lektury całego wywiadu z prezesem Witoldem Choińskim w najnowszym, lipcowym wydaniu "top agrar Polska". aku