Według danych Amerykańskiej Federacji Eksportu Mięsa (USMEF), amerykańscy dostawcy odnotowali spadek sprzedaży o około 288 500 t, czyli o 18,3% do 1,29 mln t w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Z kolei przychody z eksportu w pierwszej połowie roku spadły o 16,4% do równowartości 3,55 mld euro.
Do słabych wyników w znacznym stopniu przyczynił się spadek eksportu do Chin, w tym do Hongkongu o prawie 53% do 222 780 t. Przychody w tym przypadku spadły o 46% do 584 mln euro. Zdaniem Dana Halstroma, prezesa USMEF, spadek nie nastąpił niespodziewanie, a w obliczu ożywienia chińskiej produkcji krajowej. Jednak cena chińskiej wieprzowiny wzrosła o około 40% od połowy czerwca, co spowodowało ponowne ożywienie chińskiego popytu na wieprzowinę, a przynajmniej na przetworzone mięso.
Stany Zjednoczone musiały się pogodzić również ze spadkiem sprzedaży wieprzowiny w ciągu roku do takich krajów, jak Japonia, Kanada, Korea Południowa, czy Filipiny.
Dzięki zwiększeniu swoich zakupów o dobrem 18% do 469 300 ton wieprzowiny, Meksyk w dalszym ciągu pozostaje najważniejszym odbiorcą tego amerykańskiego mięsa. Oczekuje się, że w tym roku kraj z Ameryki Południowej zakupi ze Stanów Zjednoczonych więcej wieprzowiny niż kiedykolwiek wcześniej.
Oprac. na podstawie AgE