Jak podkreśla marka FPT jednostka o pojemności 6,7 litra z sześciu cylindrów o mocy 180 kW (przy 1800 obr./min.) w przypadku zasilania biometanem ma o 10% niższą emisją CO2 niż w silnikach diesla.
Gaz ziemny daje także do 98% mniej cząstek stałych (PM) i 48% mniej NO w porównaniu z olejem napędowym. Wszystkie te przyjazne dla środowiska korzyści zostały udowadniane podczas konferencji prasowej na targach Agritechnica 2019. Marka pracuje nad tą technologią już ponad 20 lat w trakcie, których wyprodukowali ponad 50000 przemysłowych jednostek na gaz ziemny.
Koncern FPT posiada obecnie 70% udziału w europejskim rynku silników na gaz ziemny do transportu towarów i osób, a także jest producentem szerokiej gamy silników gazowych. Spalanie stechiometryczne i wielopunktowy wtrysk gazu zapewniają stabilne i czyste spalanie dla wysokiej wydajności i niskiej emisji. Jak zaznacza firma, koszty eksploatacji są niższe w stosunku do silników wysokoprężnych. Okres między obsługami wynosi 600 godzin. Dla spełnienia norm emisji zastosowano 3-drożny katalizator jako układ oczyszczania spalin.
Piotr Jurek