
Przekładnia konstrukcji Arbosa ma mieć 3 zakresy, 5 biegów i 4 biegi zmieniane pod obciążeniem. Traktorzysta będzie więc miał do dyspozycji 60 biegów do przodu i 15 do tyłu. Tylny most w Arbos 7000 to także konstrukcj inżynierów Arbosa. W prezentowanym na pokazie ciągniku zamontowana była oś z regulowanym rozstawem. Na tylnej osi zamontowane były opony o rozmiarze 710/60 R42, a z przodu 600/60 R30.
Masa własna ciągnika w zależności od wersji ma wynosić 8500–9000 kg, a DMC nieco ponad 14 000 kg. Udźwig podnośnika będzie wynosił 6500 kg. Hydraulika ma być zasilana pompą LS o wydatku 160 l/min. Standardowym wyposażeniem będzie 6 dwukierunkowych sekcji rozdzielacza hydraulicznego. Gniazda hydrauliczne będą obsługiwane elektronicznie.
Producent pracuje jeszcze nad wnętrzem kabiny. Będzie w niej zintegrowany z fotelem traktorzysty podłokietnik, na którym będzie umieszczona m.in. niewielka dźwignia do obsługi przekładni i przyciski do obsługi elektronicznie sterowanych zaworów hydraulicznych. Oficjalna premiera ciągnika Arbos 7000 ma nastąpić w listopadzie podczas targów EIMA.
Producent informuje, że do tej pory wyprodukowano 5 ciągników serii 7000. Trzy z nich pracują w Europie, a dwa w Chinach, skąd wywodzi się koncern Lovol, do którego należy włoska marka Arbos. Duży ciągnik Arbos wyposażony jest w wielowahaczową, amortyzowaną przednią oś Cararro. W ciągnikach dostępnych w sprzedaży ma być montowany mechaniczny układ amortyzacji kabiny. Poniżej prezentujemy kilka zdjęć nowego ciągnika Arbos 7000.
dk
Fot. Konieczka