Dotychczasowa seria Claas Arion 400 składała się z trzech modeli o zakresie mocy od 100 do 130 KM. Nowa seria oferuje łącznie sześć modeli (410, 420, 430, 440, 450, 460) o maksymalnej mocy od 90 do 140 KM. Claas zdecydował się na silnik FPT z systemem wtrysku Common Rail (przy ciśnieniu 1600 barów), turbinę doładowania i chłodzenie powietrza doładowania.
W każdym z modeli zastosowano czterocylindrowe jednostki o pojemności 4,5 l, które spełniają normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Rezultat ten można było osiągnąć przez katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC/Oxi Kat) w połączeniu z katalizatorem SCR. Ten system redukcji emisji spalin nie ma zewnętrznego układu recyrkulacji oraz dodatkowego filtra cząstek stałych (DPF).
Nowy Arion 400 działa w technologii Pure Power przez co pełna moc silnika jest dostępna podczas każdego typu pracy i współpracuje z ulepszoną przekładnią Quadrishift 16/16. Skrzynia ma cztery biegi zmieniane pod obciążeniem i cztery hydraulicznie przełączane grupy umożliwiają zmianę 16 biegów bez używania sprzęgła. Dzięki systemowi Quadractiv biegi mogą być również zmieniane automatycznie w pełnym zakresie. W dziedzinie hydrauliki nowy Arion 400 oferuje układ hydrauliczny load sensing z wydatkiem 110 l/min oraz opcjonalnie technologię Power Beyond. Na życzenie dostępna jest również przednia oś Proactiv, z koncepcją niezależnego zawieszenia.
O komfort pracy, szczególnie podczas wykorzystywania ładowacza czołowego zadba nowa kabina Panoramic z panoramiczną przednią szybą o powierzchni 2,41 m². Przednia szyba oraz panoramiczny dach są wykonane z poliwęglanu, a na ich łączeniu nie występuje żaden element ograniczający widoczność. Pozostałe specyfikacje umożliwiają wybór kabiny z wysokim bądź niskim dachem z opcjonalnie odchylaną przednią szybą.
beb