BKT podkreśla, że szpital zbudowano zaledwie w trzy tygodnie, instalując wewnątrz zaawansowaną technologię medyczną, wyposażoną w: zdalne monitorowanie pacjenta, analizę danych dotyczących diagnostyki i zarządzania lekami, aparaty tlenowe o wysokim przepływie, zdalne konsultacje z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości czy dostępność danych na całym świecie do e-konsultacji. To wszystko pozwala leczyć bez zbędnego kontaktu z zarażonym pacjentem. Ważnym atutem takiego podejścia jest zapobieganie i minimalizowanie ryzyka zakażenia i rozprzestrzeniania się epidemii.
Człowiek najważniejszy
– W takich czasach jak dziś społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Musimy się troszczyć, chronić, wspierać i pomagać sobie nawzajem. Staramy się to robić w Indiach i na świecie poprzez inicjatywy realizowane przez nasze oddziały we Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych. Potrzebujemy pozytywnego przekazu, zaangażowania, solidarności i triumfu ludzkiego ducha – mówi Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający BKT.
Inteligentna placówka w Bhuj
Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ryzyko zarażenia i infekcji, wdrożono trójstopniową strategię inteligentnych badań przesiewowych, testów leków. Początkowo w fabryce przeprowadzono szczegółowe testy przesiewowe, a następnie wdrożono wszystkie protokoły śledzenia kontaktów. Dzięki temu zakład był bezpieczny.
Przyzakładowy szpital oprócz izolatki i przychodni lekarskiej jest również wyposażony w jednostkę ratunkową, która składa się z pięciu łóżek intensywnej opieki medycznej i najnowocześniejszych maszyn takich jak pompa infuzyjna, aparaty tlenowe o wysokim przepływie, monitory pacjenta, inteligentne kamery oraz zintegrowane systemy laboratoryjne do analizy danych. Co ciekawe, oferowana przez BKT platforma technologiczna ma most wideo do łączenia się z rodziną pacjenta, wzywania usług konsultacyjnych dowolnego lekarza na świecie wyposażonego w nowoczesną telemedycynę, a ponadto zapewnia analizę danych w chmurze dowolnego punktu, zakresu i zbiorów danych.
Zaangażowanie społeczne BKT w czasach Covid
W tych trudnych czasach firma BKT zobowiązała się do niesienia pomocy nie tylko w Indiach, ale także na poziomie międzynarodowym poprzez swoje spółki zależne we Włoszech i USA. Godnym pochwały jest, że większość pracowników BKT ze wszystkich kontynentów przekazała jeden lub więcej dni wynagrodzenia, a firma ośmiokrotnie pomnożyła zebraną kwotę. Cała kwota została w całości przekazana na projekty Fundacji BKT, która zapewnia konkretną pomoc najbardziej poszkodowanym ludziom w Indiach.
W swoim rodzinnym kraju, silnie dotkniętym kryzysem, BKT dostarczało również żywność osobom w niekorzystnej sytuacji w społecznościach indyjskich. W sumie dostarczono 500 000 paczek gotowanej żywności oraz 60 000 opakowań zawierających składniki żywności, takie jak mąka, olej, sól i ryż.
BKT przekazało również personelowi medycznemu pracującemu w wielu indyjskich strukturach 80 000 zestawów środków ochrony indywidualnej, czyli jednorazowych kombinezonów ochronnych dla pacjentów z chorobą Covid-19, wraz z kapturem, maską, rękawiczkami i pokrowcami na buty. Ponadto w różnych regionach przekazano i rozprowadzono 410 000 masek na twarz i 4 000 osłon. Szpitale otrzymały wsparcie w postaci ponad 155 000 pościeli i ponad 30 000 ubrań chirurgicznych dla lekarzy.
We Włoszech firma wniosła wkład w projekt dostarczania podstawowych artykułów pierwszej potrzeby w Cesvi (włoska organizacja pozarządowa) dla osób z grup ryzyka lub znajdujących się w trudnej sytuacji. Podczas gdy amerykańska spółka zależna BKT przekazała fundusze na rzecz Samaritan’s Purse, międzynarodowej organizacji zajmującej się zarządzaniem w nagłych przypadkach zdrowotnych, która w szczytowym okresie Covid-19 zbudowała szpital polowy w nowojorskim Central Parku.