Wydajności nowego wytrzymałego zawieszenia opracowanego dla ciągników Case Quadtrac 2025 zostały docenione nagrodą EIMA International 2024 Technical Innovation (konkurs będący częścią włoskich międzynarodowych targów maszyn rolniczych) przyznawaną przez międzynarodowy panel ekspertów branżowych.
Jak informuje producent jest to pierwsza technologia w pełni amortyzowanego podwozia dostępna w ciągnikach czterogąsienicowych, zwiększająca komfort w polu i na drodze, powiększająca powierzchnię zajmowaną przez operatora i podnosząca wydajność pracy dzięki większym potencjalnym prędkościom roboczym na nierównym terenie.
Ciągniki 715 KM +
Zawieszenie zostało zaprojektowane od podstaw dla ciągników o mocy od 715 KM i dostępne jest w niedawno wprowadzonym ciągniku Quadtrac 715. System jest całkowicie mechaniczny i amortyzowany hydraulicznie, bez dodatkowych czujników i okablowania. Niezależnie zawieszone koła pośrednie i środkowe w podwoziu zapewniają 42% redukcję przyspieszenia pionowego na fotelu operatora podczas jazdy po drodze.
Wyższe prędkości jazdy w trudnych warunkach
Wyposażone w niezależne zawieszenie dwuosiowe, rolki środkowe w pełni podążają za konturami podłoża, umożliwiając wyższe prędkości jazdy w trudnych warunkach polowych. System ten maksymalizuje również każdy ślad gąsienic, zapewniając większą siłę uciągu i najniższy możliwy nacisk na podłoże, minimalizując ugniatanie i rozmiękczanie gleby. W każdym narożniku ciągnika zastosowano koło napędowe o średnicy większej o 11% i o 5% dłuższą gumową gąsienicę - w porównaniu z obecnymi modelami Quadtrac - co ma zapewnić dłuższą żywotność gąsienic. System nie wymaga smarowania i jest wyposażony w bezobsługowe tuleje i sworznie. Automatyczny system napinania gąsienic zapewnia prawidłowe naprężenie niezależnie od warunków.
źródło: Case