
Celem opracowanego rozwiązania była możliwość wygodnej zmiany ciśnienia w oponach opryskiwacza w zależności od podłoża, poziomu cieczy w zbiorniku i prędkości jazdy po drogach i polu. Warto podkreślić, że w zależności od powyższych czynników opona wywiera różny nacisk na podłoże. Przykładowo, zbyt wysokie ciśnienie w ogumieniu podczas pracy na wilgotnym podłożu może pozostawić ślady kolein, które utrudnią pracę w kolejnym przejeździe.

Nowy system ATP Control umożliwia automatyczną zmianę ciśnienia w oponach opryskiwacza za pomocą terminalu ISOBUS w zależności od poziomu cieczy w zbiorniku oraz parametrów jazdy drogowej lub jazdy w polu. Pozwala to na właściwe dopasowanie ciśnienia w oponach do każdych warunków jazdy. Poprawia to zarówno jednostkowy nacisk na glebę, a także zwiększa bez-pieczeństwo w transporcie. Rozwiązanie firmy Horsch jest odpowiedzią na zwiększanie pojemności zbiorników opryskiwaczy zaczepianych.