Warto dodać, że gąsienicowy układ jezdny trafiał do Claas Xerion wraz z wprowadzeniem nowej normy emisji spalin Stage V. W czasie pokazów do dyspozycji i bezpośredniego porównania mieliśmy ciągnik z gąsienicami i w wersji kołowej. Seria Xerion, podobnie jak do tej pory, składać się będzie z trzech modeli, dotychczasowy model 4000 zastąpiony jest modelem 4200. Jego moc wzrosła do 340 kW/462 KM. W przypadku modelu Xerion 4500 wynosi ona odpowiednio 360 kW/490 KM, a w Xerion 5000 390 kW/530 KM. Gąsienicowy układ jezdny oferowany będzie tylko w dwóch największych modelach.
Miałem okazję pracować ciągnikiem Claas Xerion 5000 Trac TS, który współpracował z kultywatorem Köckerling Vector 570. W Xerion Claas postawił na gąsienicowy układ jezdny od firmy Zuidberg. Gąsienice mają szerokość 760 mm, dzięki czemu szerokość transportowa ciągnika nie przekracza 3 m. Producent zdecydował się na gąsienice od poddostawcy, ponieważ własnej konstrukcji układ TerraTrac przeznaczony jest do osi sztywnych, a w Xerionie wszystkie cztery koła są skrętne. Zwrotność ciągnika z Trac TS nie ustępuje wersji kołowej.
Siedząc w kabinie Xeriona na gąsienicowym układzie jezdnym ma się wrażenie, że kabina znajduje się znacznie wyżej niż w ciągniku w wersji kołowej. Zresztą widoczność z kabiny, zwłaszcza do przodu jest lepsza w ciągniku na gąsienicach. Claas informuje, że powierzchnia styku gąsienic z podłożem wynosi 4,72 m² i jest o 25% większa niż ciągnika z oponami o szerokości 900 mm.
Zaskoczony byłem komfortem pracy w polu ciągnika z gąsienicami. W kabinie nie wyczuwa się kołysania, co jest następstwem uginania opon w wersji kołowej. W ciągniku montowana jest standardowo amortyzacja kabiny. Podczas wykonywania nawrotów ciągnik porusza się płynnie, nie ma szarpnięć, jak w ciągnikach przegubowych.
Wraz ze zmianami pod maską, zmodernizowano także kabinę Xeriona. Jest ona teraz wyposażona w identyczny podłokietnik, jak w Axion 900 wraz z wielofunkcyjną dźwignią Cmotion. Wszystkie ustawienia ciągnika odbywają się na nowym, dotykowym terminalu Cebis, który teraz może obsługiwać maszyny z ISOBUS.