Marka Wielton Agro powstała dokładnie 10 lat temu jako część Grupy Wielton – potentata na rynku naczep. W jej portfolio znaleźć można około 25 typów przyczep rolniczych. – Na początku naszej działalności tylko 5% przyczep było eksportowanych, a obecnie jest to blisko 60% – mówi Dariusz Porzuczek odpowiedzialny za strefę Agro.
CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU
– Obecna struktura gospodarstw oraz zmieniające się potrzeby klientów przekonały nas do konieczności budowy niezależnego działu B+R , który w ramach Wielton Agro będzie się skupiać wyłącznie na produktach dla rolnictwa – mówi Porzuczek. Celem tego wyspecjalizowanego zespołu będzie modyfikacja i optymalizacja oferowanych pojazdów, w tym m.in. naszej najpopularniejszej w Europie przyczepy platformowej do przewozu bel. Ponadto eksperci firmy Wielton będą pracowali nad nowymi rodzinami produktów z myślą o potrzebach większych gospodarstw rolnych.
Wielton AGRO w styczniu br. zajął trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów rolniczych w Polsce. W tym miesiącu liczba rejestracji naszych pojazdów wzrosła o 24 proc. rok do roku, a udział rynkowy Wielton Agro wyniósł 6,34 proc.
POD MARKĄ FRUEHAUF
Naszym celem na najbliższy czas będzie zwiększenie udziałów na rynkach na których jesteśmy obecni. Ponadto w tym roku, we współpracy z firmą Promodis, planujemy wprowadzić nową linię produktów pod marką Fruehauf Agro na rynek francuski. Liczymy na to, że umożliwi nam to zbudowanie silnej pozycji na tym rynku w najbliższych latach. Natomiast, jeśli moce produkcyjne nam na to pozwolą planujemy ekspansję geograficzną i sprzedaż naszych produktów na kolejnych rynkach.
Wielton Agro oferuje m.in. przyczepy dwuosiowe trójstronnego wywrotu z obrotnicą lub tandemowe, przyczepy do przewozu bel, przyczepy skorupowe oraz wózki Dolly. Jeśli chodzi o udziały w strukturze przychodów firmy Wielton SA to marka Wielton Agro generuje około 5-6 proc. przychodów spółki.
Największym zainteresowaniem polskich rolników cieszą się tradycyjne przyczepy z obrotnicą. Do głównych wyróżników tego typu pojazdu można zaliczyć trójstronny wywrót skrzyni ładunkowej, który umożliwia wygodne i sprawne rozładowanie przyczepy – dodaje Porzuczek.