
Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by w silniku diesla zainstalować układ zasilania LPG. Firma AC S.A oferuje sterowniki o nazwie STAG Diesel, które umożliwiają zasilanie silników z zapłonem samoczynnym gazem LPG lub CNG.
Sterownik STAG Diesel można zastosować do silników od 2 do 16 cylindrów, również tych z systemem zasilania common rail. Cały system został oparty na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, umożliwiających dawkowanie paliwa gazowego wraz z powietrzem, które następnie miesza się w cylindrze z olejem napędowym. STAG Diesel nie wyklucza jazdy na samym oleju napędowym ponieważ instalacja gazowa nie wymaga ingerencji w konstrukcję wnętrza silnika.
Technologia podwójnego zasilania LPG/CNG pozwala uwolnić energię z niewykorzystanych wcześniej zasobów ON. Po odpowiednim zestrojeniu instalacji gazowej z pojazdem można uzyskać znaczny wzrost mocy i momentu obrotowego w granicach 10%-30% mocy z jednoczesnym obniżeniem kosztów eksploatacji i poprawą wydajności pracy silnika.
pt