Samochody dostawcze Renault z nowej serii wyposażone są w silniki z dwoma turbosprężarkami (Twin Turbo) o mocy do 165 KM. Auta mogą mieć napęd przedni i tylny. Dilerzy oferują 70 wersji nadwozia: furgon, kombi, bus, podwozie z pojedynczą i podwójną kabiną, platforma z kabiną, z przedłużoną kabiną, wywrotka i wersje do przewozu ładunków wielkogabarytowych. W tym mieszczą się 4 długości (3 rozstawy osi i 2 długości tylnego zwisu) i 3 wysokości. Dopuszczalna masa całkowita wynosi: 2,8 t, 3,3 t, 3,5 t (z kołami pojedynczymi lub bliźniaczymi) i 4,5 t z kołami bliźniaczymi.
Wersja z kołami pojedynczymi ma zwiększoną o 30 cm odległość między nadkolami, co umożliwia poprzeczny załadunek europalet. W przestrzeni ładunkowej (L4) może się zmieścić aż 5 europalet. Nowa wersja L4 z tylnym napędem i pojedynczymi tylnymi kołami ma objętość użyteczną 14,9 m3 (H2) i 17 m3 (H3).
Jak informuje Renault, nowy Master oferuje aż 12 różnych objętości przestrzeni ładunkowej od 8 do 22 m3. Już przy długości L2 możliwe jest załadowanie ustawionej wzdłużnie europalety przez boczne drzwi przesuwne o szerokości 1270 mm. Drugie boczne drzwi przesuwne są również dostępne w ofercie, umożliwiają załadunek pojazdu z lewej i z prawej strony. Na zdjęciu Renault Master w wersji ze skrzynią z burtami.
jj
Fot. firmowe