Mowa tu o wersji oznaczonej symbolami 5025/17DR140 i 5025/19DR160. Mają one wyższe burty (800 + 600 mm i 800 + 800 mm) co sprawia, że obie nowe maszyny z 3-stronnym wywrotem mogą przewozić odpowiednio 17 i 19 m³ (DIN). Dzięki 3-stronnemu wywrotowi przyczepę Delta-CAP można używać pojedynczo lub ze sprzęgniętą z tyłu przyczepą Tetra-CAP. Zależnie od zastosowanych kół kąt wywrotu bocznego wynosi od 40 do 48 stopni.
Jak wyjaśnia firma z Trzcianki, 5-metrowe modele Delta-Cap i Tetra-Cap sprzęgnięte razem ze standardowym ciągnikiem dają zestaw nieprzekraczający 18,75 m. To limit obowiązujący w niektórych europejskich krajach. Dzięki takiej konfiguracji można znacząco zwiększyć objętość i tonaż przewożonych ładunków. Na przykład połączenie przyczepy Delta-CAP 5025/19DR160 i Tetra-CAP 5025/19R160 daje objętość ładunku DIN 38 m³.
Wspomniane modele mają ocynkowane ramy i dyszle, co zabezpiecza je przed korozją. Zawieszenie dyszla na układzie resorów parabolicznych ułatwia zaczepianie sprzętu, a duży kąt wywrotu ułatwia wyładunek i wpływa na bezpieczeństwo podczas obsługi. Półzawieszany układ zaczepu pozwala na przeniesienie obciążenia na ciągnik, zwiększając jego przyczepność do podłoża.
Przyczepy mają nadstawki z profili zamkniętych, więc są wytrzymałe i nie wymagają łączenia łańcuchami stabilizującymi. Skrzynia ładunkowa i burty malowane są podkładem i dwuskładnikową farbą nawierzchniową.
oprac. jj