
Zatem co siedzi w nowym Zetorze? W standardzie ma jedno- i dwuobwodową pneumatykę, wcześniej była tylko jednoobwodowa. Choć pozostałe parametry się nie zmieniły warto wyliczyć, że Major ma 4-cylindrowy silnik marki Deutz o pojemności 2,9 l, dysponuje 3-zakresową przekładnią 12/12 z rewersem, a jego prędkość maksymalna wynosi 30 km/h.
Podnośnik może udźwignąć 2500 kg, zaś rozdzielacz ma dwie sekcje. W opcji występuje klimatyzacja, obciążniki na koła tylne i przednie. Traktor można wyposażyć też w szersze ogumienie.
Cena w wyposażeniu podstawowym bez pneumatyki zaczyna się od 100 200 zł (wszystkie ceny netto). Cena z pneumatyką od 109 000 zł, zaś na klimatyzację trzeba dołożyć 5700 zł. Ładowacz czołowy T 229/1 firmy Metal-Fach kosztuje 12 500 zł, bez sprzętu. Warto dodać, że mniejsza wersja, czyli Zetor CL 60 dostępny jest tylko na zamówienie. Wg danych PIGMiUR w I półroczu br. sprzedano 49 traktorów Zetor Major CL 80.
opr. jj
Fot. Józefowicz