StoryEditor

Kompleksowa usługa dla rolnika, czyli Promodis

Wszystko dla rolnictwa w jednej sieci: maszyny, wyposażenie, środki do produkcji rolnej, szeroka gama usługowa. Wysoka jakość, cena konkurencyjna. To Promodis.
19.06.2018., 15:06h
Ponad 80 polskich producentów i handlowców sprzętu rolniczego i wyposażenia dla rolnictwa gościło podczas czerwcowej konwencji firmy Promodis we Francji. Na dwudniowe targi, odbywające się w formule przypominającej dni pola – wystawach i pokazach sprzętu, usług i warsztatów szkoleniowych – na pola pod Orleanem przybyło ok. 1500 osób.

– Promodis to sieć dystrybucji, w której właścicielami są nasi udziałowcy – firmy dystrybucyjne. Oferujemy kompleksową ofertę środków do produkcji rolnej, smarów, narzędzi, części, maszyn samobieżnych i sprzętu towarzyszącego dla rolnictwa znanych marek, a także oraz produktów wytwarzanych przez uznanych producentów tylko na potrzeby naszej sieci – mówi Krzysztof Kinstler, dyrektor handlowy Promodis na Polskę.

Łączne obroty Promodisu za 2017 rok wyniosły w skali Europy  220 mln euro, szacuje się, że będą rosnąć ok. 20% rocznie.
Pomysł na Promodis
Każdy konsument, w tym rolnik szuka wysokiej jakości, wyboru towarów, szybkiej i kompleksowej gamy usług. Zawsze za możliwie najniższą cenę. Zdają sobie z tego sprawę dealerzy i handlowcy, którzy w dobie rosnącej konkurencji oraz kurczącego się rynku obawiają się o przyszłość swych firm. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi wspólne przedsięwzięcie Francuzów. W 1984 roku siedmiu dealerów marki Fiatagri zrzeszyło się, by wzmocnić swą pozycję na rynku. Tak powstał Promodis – spółdzielnia dystrybutorów (PROcede MOderne de DIStribution – z franc. sposoby nowoczesnej dystrybucji). Stopniowo do nich dołączali inni dystrybutorzy sprzętu agro. Dziś w rolniczym biznesie pod tym szyldem działa we Francji ponad 130 udziałowców z ok. 400 punktami sprzedaży. W Hiszpanii i Portugalii jest 26 udziałowców, a w Polsce jest 9 udziałowców; nad Wisłą ich liczba będzie podwojona. W międzynarodowym kierownictwie Promodis jako członek zarządu zasiada Polak – Witold Krzyszczak, który w kraju jest współwłaścicielem firmy Gravit.

Dzięki wspólnej ofercie katalogowej Promodis – pod jednym brandem – w skali Europy jest w stanie wynegocjować twarde warunki zaopatrzenia u producentów, zyskując na niższych kosztach zakupu. Dzięki temu może obniżyć cenę finalnego produktu dla rolnika, tworząc bardziej konkurencyjną ofertę – przy zachowaniu najwyższej jakości produktów.

Podaż sprzętu i wyposażenia odbywa się też pod markami własnymi Promodis: transport i uprawa – to Cargo, części zamienne, środki obrotowe – to Diadem i filar trzeci – usługi – kompleksowa naprawa maszyn, wymiana i naprawa szyb, zakuwanie węży i pasów, wymiana wałów.

W sieci Promodis sprzedawane są produkty znanych rodzimych marek, takich jak Defalin, Pomot, Volant, Wald-Gold, Unia, Wielton, Expom, Metaltech. Ich właściciele nie kryją, że współdziałanie w przedsięwzięciu dystrybutorów, jakim jest Promodis, daje im łatwiejszy dostęp do rynku zachodniej Europy.

Tekst i fot. Piotr Łuczak
Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
04. listopad 2024 08:45