StoryEditor

Kramp i Grene rozwijają sieć części zamiennych dla rolnictwa

Największy dostawca części zamiennych dla rolnictwa w Europie, firma Kramp, zmienia dotychczasowy model biznesowy, oferując swoim klientom bardziej nowoczesną formę współpracy. Jakie zmiany przygotowały Kramp i Grene dla rolników?
24.06.2022., 13:06h

Powered by Kramp - nowy koncept sklepu 

O zmianach mówiono na konferencji biznesowej Kramp (20 czerwca br.) w Serocku, w której udział wzięli najlepsi klienci i kluczowi dostawcy z branży. Przyjrzyjmy się o co w tym wszystkim chodzi? Powered by Kramp (PBK) to koncept sklepu, powstający w odpowiedzi na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów, którzy chcą się rozwijać wraz z całą branżą, niwelując twarde formuły i zasady niektórych współczesnych systemów franczyzowych.

Fachowe wsparcie

Koncept Powered by Kramp wnosi dużą zmianę w podejściu biznesowym do dealerów.
- Do tej pory proponowaliśmy im rozwinięty system franczyzowy Grene z pełnym wsparciem marketingowym, know-how i szkoleniami, prowadzonymi przez ekspertów  – mówi Jacek Gbur, Dyrektor Handlowy Kramp Polska.

Teraz nasi klienci mogą się wznieść na jeszcze wyższy poziom biznesu, otrzymując jednocześnie fachowe wsparcie Kramp i swobodę działania, na którą najczęściej i najchętniej stawiają. Oferujemy im dwie formy współpracy w ramach Powered by Kramp: PBK Dealer, czyli tzw. „miękki” rodzaj partnerstwa oraz PBK Partner, czyli bardziej zaawansowaną formę funkcjonowania sklepu z elastycznymi formami finansowania i wdrożonym programem motywacyjnym. Program motywacyjny jest bardzo istotnym elementem PBK, ponieważ jego zadaniem jest premiowanie zaangażowania i wyników dealerów poprzez bonusy. A im większe zaangażowanie i wyniki klient osiągnie, tym bardziej atrakcyjne formy wsparcia i pomoc w ich wdrożeniu może pozyskać – dodaje Jacek Gbur. 

Plan rozwoju sklepu

W ramach PBK Partner klienci zyskują od Kramp pełną analitykę (analizę potencjału klientów i model finansowy), a także przygotowanie sklepu do otwarcia wraz z projektem, szkoleniami i kampanią otwarciową. Po otwarciu sklepu klienci otrzymują zagwarantowany plan rozwoju placówki, nad którym czuwają pracownicy Kramp, doświadczeni w obsłudze przedsprzedażowej (sell in) oraz posprzedażowej (sell out), sprawujący opiekę nad zakupami klienta od Kramp, a także nad wolumenem sprzedaży od właściciela sklepu do klienta końcowego. Wartością dodaną dla PBK Partner są również preferencyjne warunki logistyczne, duża elastyczność zakupowa i dogodne terminy płatności.

A co czeka franczyzobiorców Grene?

Dotychczasowi franczyzobiorcy Grene mogą nadal prowadzić sklepy pod szyldem Grene, ale mają również możliwość transformacji sklepu na Powered by Kramp, opartego o 3-letnią umowę partnerską. Zmiany wprowadzane przez Kramp mają doprowadzić do dynamicznego rozwoju sieci pod szyldem Kramp i stworzenia silnej struktury sklepów detalicznych, zorientowanych w na potrzeby klientów. 

Kramp i Grene

Jak wynika z komunikatu firmy Kramp, największego dostawcy części zamiennych dla rolnictwa, który działa w całej Europie, za cel obrał sobie nie tylko wspieranie użytkowników końcowych, czyli klientów detalicznych, ale również dbanie o rozwój biznesu swoich dealerów. Od 2011 r. w Polsce funkcjonuje system franczyzowy Grene, w ramach którego obecnie działa 96 sklepów

Profesjonalne doradztwo

Co charakteryzuje współczesne rolnictwo? Szybki rozwój i wysokie oczekiwania klientów. A od europejskich liderów w branży rynek wymaga nie tylko wszechstronnej oferty i profesjonalnego doradztwa, ale też kompleksowej obsługi przed- i posprzedażowej. Właśnie dlatego firma Kramp, potraktowała te warunki priorytetowo, decydując się na zmianę w dotychczas funkcjonującym modelu biznesowym.

opr. jj
fot. mat. pras.

Jan Józefowicz
Autor Artykułu:Jan Józefowicz Ekspert z zakresu maszyn rolniczych, wieloletni redaktor czasopism dla rolników, w tym top agrar Polska i Profi Profesjonalna Technika Rolnicza
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 04:07