"24 Hours of Le Mans"
Od początku 2024 roku Claas jest oficjalnym dostawcą Automobile Club de l‘Ouest (ACO), który organizuje słynny na całym świecie wyścig b "24 Hours of Le Mans".
Trzyletnia umowa pomiędzy Claas i ACO obejmuje dostarczanie ładowarek teleskopowych Scorpion jako pojazdów do odzyskiwania pojazdów podczas na torze Le Mans.
- Dzięki potężnemu napędowi hydrostatycznemu nasze ładowarki teleskopowe Scorpion są niezwykle zwrotne i wydajne. To czyni je idealnymi do zapewnienia szybkiego odzyskiwania pojazdów i utrzymywania toru wyścigowego w czystości – mówi Dr Martin von Hoyningen-Huene, CTO Grupy Claas.
Osobiste i biznesowe relacje między organizatorami wyścigu a fabryką ciągników Claas w Le Mans sięgają wielu lat wstecz, szczególnie dzięki poprzednim wydarzeniom i tysiącom międzynarodowych gości odwiedzających fabrykę ciągników, którzy połączyli swój pobyt z wizytą na torze wyścigowym.
Zmniejszenie śladu CO2 dzięki zrównoważonemu paliwu HVO
Claas dostarczy 22 maszyny na 24-godzinny wyścig Le Mans. Skorpiony będą napędzane paliwem HVO, czyli uwodornionymi olejami roślinnymi uzyskanymi z pozostałości przemysłu spożywczego. Pozwoli to jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy podczas wyścigu.
Zobacz także: 62 modele ciągników Massey Ferguson!
Dzięki zastosowaniu HVO100 emisja CO2 przez maszyny rolnicze może zostać zmniejszona nawet o 90%. Jednocześnie przez cały czas istnieje maksymalna elastyczność w zakresie mieszania HVO i paliw kopalnych we wszystkich wymaganych ilościach lub stosowania oleju napędowego tylko wtedy, gdy HVO nie jest dostępne. Gęstość energii i zużycie paliwa HVO są konkurencyjne w stosunku do paliw kopalnych, mówi von Hoyningen-Huene. Kolejną zaletą jest bezpośredni wpływ HVO na środowisko: HVO składa się z pozostałości olejów roślinnych i - w zależności od dostawcy - czasami także tłuszczów zwierzęcych.
na podst. topagrar.com
Alfons Deter