Warto przypomnieć, że w 2006 r. marka ta po raz pierwszy zaoferowała 100% kompatybilność z biodieslami. Sześć lat później New Holland stworzył prototyp ciągnika zasilanego propanem, a obecnie bada to rozwiązanie we współpracy z Propane Education & Research Council (PERC). W 2013 roku firma zaprezentowała prototyp ciągnika zasilanego metanem. Model T6 Methane Power był dalej rozwijany i testowany przez klientów.
Nowy model T6 Methane Power ma zespół napędowy wykorzystujący wydajną technologię spalania, która została zaprojektowana do zastosowań rolniczych przez firmę FPT Industrial. 6-cylindrowy silnik NEF zasilany metanem ma moc 180 KM i moment obrotowy 740 Nm. To identyczne parametry, jak w przypadku porównywalnego standardowego silnika wysokoprężnego. Producent podkreśla, że silnik ma taką samą trwałość i czas między przeglądami, oferując jednak aż do 30% oszczędności kosztów eksploatacji.
W rzeczywistych warunkach terenowych, koncepcyjny ciągnik zasilany metanem cechuje się mniejszą o co najmniej 10% emisją CO2 oraz 80% redukcją ogólnej emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. Wydajność środowiskowa tego modelu poprawia się jeszcze bardziej, gdy zasilany jest biometanem produkowanym z pozostałości po poprzednich uprawach i odpadach hodowlanych w gospodarstwie, co daje niemal zerową emisję CO2.
Panoramiczne szyby zapewniają widoczność w zakresie 360 stopni, a model ten ma o 20% więcej elementów przeszklonych w porównaniu ze standardowymi ciągnikami. Zespół projektantów CNH Industrial opracował nowe wzornictwo ciągnika, które ma charakterystycznie zarysowane wloty powietrza na masce i światła oraz charakterystyczne fotele upodobnione do kształtu liścia.
oprac. jj
Fot. firmowe
StoryEditor
Metanowy New Holland
Na targach Farm Progress Show w stanie Illinois New Holland Agriculture pokazał nowe wcielenie ciągnika zasilanego metanem. To koncepcyjny traktor T6 Methane Power, który ma wykorzystywać tzw. czystą energię.