W nowym modelu Torion 1511 litera P oznacza power, czyli moc, która dotyczy nie tylko większej mocy silnika i wyższego momentu obrotowego, ale także bardziej wydajnego napędu jazdy. Sześciocylindrowy silnik DPS od John Deere, o pojemności 6,8 l, spełnia normę emisji spalin Stage V. W nowej ładowarce kołowej Torion przy prędkości nominalnej jednostka generuje moc 228 KM.
Ładowarka o udźwigu ok. 10 t ma funkcję regulacji obrotów wentylatora, który w zależności od zapotrzebowania może pracować w zakresie od 100 do 2050 obr./min. Maksymalny przepływ hydrauliki wynosi 228 l/min, przy czym szybkość reakcji poszczególnych funkcji hydraulicznych można indywidualnie regulować z kabiny. Maszynę można zamówić z kinematyką typu P lub Z i amortyzacją wstrząsów. Maksymalna wysokość podnoszenia to 4,51 m. Ciekawym wyposażeniem jest zaczep K80 do transportu przyczep o masie nawet 20 t. Katalogowa cena tego modelu wynosi 1 mln 185 tys. zł netto.
Duże ładowarki Torion 1913 i 2014
Jeśli chodzi o segment ładowarek dużych to modele 1812 i 1914 zostały zastąpione przez dwa nowe Toriony 1913 i 2014. W ładowarkach wydłużono ramiona oraz zwiększono o 10 cm rozstaw osi. Wysokość punktu obrotu łyżki zarówno dla kinematyki rolniczej, jak i dla kinematyki typu Z wynosi teraz 4,15 m – czyli o 23,5 cm więcej. W dużym Torionie ładunek podniesiemy na wysokość 4,70 m co umożliwia bezpieczny załadunek nawet wysokich przyczep. Obok zwiększonego rozstawu osi zwiększona została masa robocza wynosząca 18,5 t (Torion 1913) oraz 19,6 t (Torion 2014). Maksymalna wydajność hydrauliki w nowych modelach Torion wynosi 290 l/min.
Nowe funkcje dla serii średniej
Nowe możliwości wyposażenia otrzymały również pozostałe modele Torion z serii średniej – 1177, 1410 i 1511. Jedną z nich jest układ kierowania joystickiem, który podczas pracy może być używany zamiast kierownicy. W kabinie, w prawym podłokietniku znajdziemy nowy panel obsługowy, zwiększona została także widoczność przedniej szyby. Za dopłatą w dachu kabiny może zostać zamontowanych do 10 reflektorów roboczych LED, które stanowią uzupełnienie dla 2 reflektorów głównych LED z bocznymi reflektorami dodatkowymi. Opcjonalnie oferowany jest system ważenia, a także układ monitorowania ciśnienia w oponach. W celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas jazdy do tyłu maszyny wyposażyć możemy w tylne kamery.